Lediga jobb

Nu ökar vi byggtakten! Vill du vara med?

Det händer mycket i vår bransch och rekrytering pågår löpande. Nedan listas lediga tjänster inom hela Framtidenkoncernen; moderbolaget, Framtiden Byggutveckling och övriga dotterbolag. Besök även dotterbolagens webbplatser för att vara säker på att du inte missar någon ledig tjänst. Har du frågor? Kontakta respektive kontaktperson för tjänsten du vill söka.

Aktuellt just nu

Redovisningschef till Familjebostäder

>

Handläggare till Fastighetsjouren

>

Dataskyddskoordinator till Förvaltnings AB Framtiden

>

Bovärd till Familjebostäder

>

Tekniska förvaltare till Familjebostäder

>

Distriktschef till Poseidon

>
Dela
Skriv ut
Ansök senast:

Redovisningschef till Familjebostäder

Familjebostäder i Göteborg AB äger och förvaltar drygt 18 500 hyreslägenheter i Göteborg. I nära samverkan med våra kunder utvecklar vi levande bostadsområden som skapar bestående värden för våra kunder, medarbetare och ägare. Familjebostäder har lägenheter i så gott som hela Göteborg och skapar trivsamma livsmiljöer tillsammans med allt fler göteborgare. 2016 omsatte Familjebostäder 1 276 mnkr. Antalet anställda uppgick vid årsskiftet till 224. Familjebostäder är ett av Göteborgs Stad helägt bolag. Förvaltnings AB Framtiden är moderbolag som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB.

Mer om familjebostäder: www.familjebostader.se

Redovisningschef

Familjebostäder söker redovisningschef till Ekonomiavdelningen, med placering på vårt kontor i centrala Göteborg.

Redovisningschefen ansvarar under ekonomichefen för bolagets redovisning och är ansvarig chef för redovisningsgruppen och hyresadministrationen. Gruppen består av totalt 10 personer.

Arbetsuppgifter
Som redovisningschef kommer du att ha ett helhetsansvar för bolagets redovisning och säkerställa att redovisningsregler efterlevs. Du ansvarar för och arbetar med månadsbokslut, delårsbokslut, årsbokslut och årsredovisning samt gör skatteberäkningar och upprättar deklaration. Du ansvarar för korrekt ekonomisk rapportering till vårt moderbolag.

Du är bolagets expert inom redovisning och skatte- och momsfrågor och ger stöd till underställd personal och övriga funktioner i bolaget. Redovisnings- och skattemässiga bedömningar i samband med ombyggnadsprojekt och andra fastighetsanknutna frågor är viktiga delar.

Du är ansvarig chef för underställd personal och coachar och tar ansvar för utveckling av medarbetarna och att verksamheten bedrivs effektivt.

Din profil
Du har högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning, eller annan kvalificerad utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig, samt flerårig dokumenterad erfarenhet från redovisning i aktiebolag. Vi ser helst att du erfarenhet från fastighetsbolag.
Du har erfarenhet från att upprätta årsredovisningar och deklarationer och har goda kunskaper i skatte- och momsfrågor. Erfarenhet av vårt ekonomisystem Visma Control är meriterande.
Du har tidigare erfarenhet av ledarskap.

Du är strukturerad och noggrann och är beredd att ta dig an olika arbetsuppgifter och utmaningar. Du är självständig och bra på att ta egna initiativ.

Kontakt
Vill du ha mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Chefspoolen, Staffan Engberg, 0768-15 45 44.

Ansökan
Ansökan på svenska.
Urvalet sker löpande, så välkommen med din ansökan omgående, via Chefspoolen

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2017-10-20

Handläggare till Fastighetsjouren

Vill du vara med att starta och bygga upp vår nya Fastighetsjour?
Vi söker nu engagerade och kunniga personer till både hel- och deltid. Tycker du om att ge service och lösa akuta problem? Tycker du om att prata i telefon? Har du ett tekniskt intresse eller erfarenhet av kundservice? Vill du dessutom njuta av lediga dagar när andra jobbar så ska du definitivt söka en av våra lediga tjänster till Fastighetsjouren.

Om tjänsten
Som handläggare på Fastighetsjouren kommer du tillsammans med dina kollegor via telefon tar emot felanmälningar från våra kunders hyresgäster under jourtid. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att:

– Besvara, bedöma och rapportera felanmälningar och larm från våra kunders hyresgäster.
– Ge ”hjälp till självhjälp”, det vill säga att stödja hyresgästen att själv kunna åtgärda lättare problem, styra icke akuta ärenden till ordinarie arbetstid och berört bolag, samt om nödvändigt kontakta entreprenör för akut åtgärd.
– Rapportera och dokumentera information i våra datorsystem.

Vad krävs för jobbet?
Vi söker dig som har erfarenhet från teknisk kundtjänst, från fastighetsbranschen eller liknande. För tjänsten krävs god svenska i tal och skrift och ytterligare språkkunskaper är en bra merit. Datavana krävs då du jobbar i flera olika system.

Vem är du?
Du är serviceinriktad och pedagogisk, tycker om att hjälpa kunder och har en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du kan hantera flera pågående uppdrag och klarar av att bli avbruten i ditt arbete. Du är bra på att ta reda på information, analysera denna och fatta beslut om åtgärd. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Rollen kräver att du är lösningsorienterad och ser möjligheter. Inom Störningsjouren värdesätter vi jämn åldersfördelning- och könsfördelning samt mångfald och ser gärna sökande med olika nationalitet och erfarenhet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Fastighetsjouren erbjuder ett varierat arbete i en viktig funktion och tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetet är på heltid eller deltid på kvällar, nätter och helger. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Vi verkar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande och du har bland annat möjlighet till friskvårdsbidrag.

Kontakt
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Tomas Wannerud, tel: 031-773 83 86.
Facklig företrädare Ingela Porseland, Unionen, mail: ingela.porseland@storningsjouren.goteborg.se

Ansökan
Ansök senast den 20 oktober till tomas.wannerud@storningsjouren.goteborg.se.
Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt.

 

Om Fastighetsjouren
Störningsjouren ingår som ett av sju dotterbolag i Framtidenkoncernen, en av landets största fastighetsägare. Framtidenkoncernen ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad. Störningsjouren erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i Göteborgs bostadsmiljöer. Störningsjouren startar nu en ny funktion, fastighetsjour, med uppstart årsskiftet 2017/2018. Fastighetsjouren har i uppdrag att under jourtid ta emot felanmälan per telefon från våra kunders hyresgäster. Felanmälan kan till exempel vara vattenläckor, elfel eller stopp i avlopp.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2017-10-16

Dataskyddskoordinator till Förvaltnings AB Framtiden

Arbetsbeskrivning

Framtidenkoncernen står, liksom många andra organisationer, inför ett omfattande arbete för att anpassa rutiner och system efter kraven i den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Som dataskyddskoordinator börjar du snarast möjligt under hösten med att forma den nya rollen som tillsätts i första hand för att stödja koncernens dotterbolag. I rollen kommer du att arbeta på moderbolaget, i stabsfunktionen, för att säkerställa att koncernen hanterar personuppgifter korrekt och för att garantera dataskyddet i våra processer och system. I rollen ingår att vara kontaktperson gentemot stadens dataskyddsombud när de tjänsterna är tillsatta.

Uppdraget innebär att samordna koncernen genom att:
• Ta fram rutiner och processer för hur hela koncernen med dotterbolag arbetar med dataskydd och integritet.

• Informera och ge rekommendationer internt i koncernen om frågor rörande dataskydd och integritet.

• Säkerställa uppföljning inom dataskyddsområdet och föreslå samt driva förbättringar i arbetsmetoder, systemstöd och liknande.

• Ansvara för att dokumentation inom området är uppdaterat och lättillgängligt för samtliga medarbetare i koncernen och vid behov samarbeta med bolagsjurist kring detta.

• Säkerställa att utveckling av system utförs i enlighet med dataskyddsförordningen i samarbete med IT-strategen som rekryteras under hösten.

Vi bedömer att det i uppdraget, efter hand, kommer att finnas utrymme att arbeta med andra uppgifter på moderbolaget. Dessa uppgifter kommer ligga inom området för verksamhetsstyrning-/uppföljning och konkretiseras efter hand som uppdraget utformas.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område eller erfarenhet som bedöms likvärdigt.
Du har tidigare erfarenhet av arbete med dataskydd och IT med juridiska inslag. Erfarenhet av att självständigt utformat rutiner och arbetssätt i liknande frågor t.ex. vid en ISO-certifiering. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som t.ex. controller. Har du arbetat i en liknande koncernstruktur tidigare är det också meriterande.

Som person är du driven och förbättringsinriktad. Du tar egna initiativ inom ramen för din roll och har förmågan att tänka utanför ramarna för att utveckla ditt ansvarsområde. Du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och driva arbetet framåt mot uppsatta mål. I ditt arbete kommer du att identifiera utmaningar som du sedan tar ansvar för att hitta lösningar på utifrån både ett affärsmässigt perspektiv och i enlighet med dataskyddsförordningen. Att du har god kommunikationsförmåga är en förutsättning eftersom du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt. Du kommer även att säkerställa dokumentation varför det ställs höga krav även på din skriftliga kommunikation.

 

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum 2017-10-16
Referensnummer A715398

Anställningsvillkor

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Snarast

Kontaktpersoner

Mohamed Hama Ali, bolagsjurist Förvaltnings AB Framtiden
Telefon: 031-7737554
Mobil: 0762922535
E-post: mohamed.hama.ali@framtiden.se

Kristina Söderberg, kontorskoordinator Förvaltnings AB Framtiden
Telefon: 031-7193150
Mobil: 0706-313176
E-post: kristina.soderberg@framtiden.se

Om Förvaltnings AB Framtiden
Framtidenkoncernen är en av landets största fastighetsägare. Förvaltnings AB Framtiden är moderbolag och genom bostadsföretagen Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder och Gårdstensbostäder förvaltar koncernen ca 72 000 lägenheter i Göteborg. Framtiden Byggutveckling hanterar all nyproduktion i koncernen. Egnahemsbolaget och Störningsjouren ingår också i Framtidenkoncernen som ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2017-10-17

Bovärd till Familjebostäder

Familjebostäder skapar trivsamma livsmiljöer för allt fler göteborgare. Idag förvaltar vi 33000 göteborgares hem och som bovärd har du en viktig roll i arbetet med att få hyresgästerna att trivas hos oss. Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete där just du kan bidra till ökad trivsel genom välskötta bostadsområden för våra hyresgäster.

Vi söker en bovärd till vår arbetsgrupp i Kortedala. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Som bovärd bygger du goda relationer med de boende och är Familjebostäders ansikte utåt genom att dagligen finnas synlig och tillgänglig för våra hyresgäster i våra bostadsområden. Arbetsområdet är brett och du ansvar för områdets hus, boenden och kundtrivsel samt ekonomi. Rollen innebär i korta drag.

  • kundkontakt via fysiska möten, telefon och mejl
  • serviceanmälningar – från åtgärder, beställning till återrapportering
  • felsökning, problemlösning och reparationer avseende el, vvs, snickerier och energi/värme
  • visning och besiktning av lägenheter
  • budgetansvar ingår också i tjänsten där inköp, fakturahantering och kostnadsjämförelser ingår som en del
  • underhålls-, skötsel- och tillsynsfrågor för fastigheterna

Arbetet är självständigt men tillsammans med arbetsgruppen planeras och genomförs också gemensamma åtgärder samt skötsel och underhåll för hela bostadsområdet. Det är därför viktigt att du är en lagspelare och tycker om att samarbeta. Då arbetsuppgifterna i huvudsak innebär att avhjälpa problem och/eller fel i våra fastigheter eller hemma hos våra hyresgäster ställer vi främst två krav på dig som kandidat; att du har en fastighetsteknisk utbildning och att du har ett genuint intresse för att serva människor som har frågor, önskemål eller problem i sitt boende. Det är därmed också viktigt att du har förmåga att hantera människor på ett bra sätt.

Förutom en utpräglad känsla för service och samarbete så är du affärsmässig, flexibel, kan planera och prioritera ditt arbete. Du har lägst gymnasiekompetens med specialistkunskap inom fastighet, drift och underhåll. Meriterande är också t ex någon hantverksutbildning med yrkeskunskaper inom el, snickeri eller vvs. Du har med fördel något års praktisk erfarenhet inom yrket. Körkort är ett krav.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Områdeschef Stefan Svensson, 031-7316515

Välkommen med din ansökan märkt ”bovärd” senast tisdagen den 17 oktober till jobbansokan@familjebostader.se

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2017-10-20

Tekniska förvaltare till Familjebostäder

Familjebostäder satsar på att vässa vår förvaltning ännu mer och förstärker våra fyra distrikt med tekniska förvaltare. Vi söker nu fem nya medarbetare. Som teknisk förvaltare ansvarar du bland annat för projekt avseende underhåll av fastigheterna med våra hyresgästers och våra fastigheters behov i fokus.

Om Familjebostäder

Familjebostäder skapar trivsamma livsmiljöer för allt fler göteborgare. Idag äger och förvaltar vi drygt 33 000 göteborgares hem och som teknisk förvaltare har du en viktig roll i arbetet med att få hyresgästerna att trivas hos oss.

Din roll

I din roll som teknisk förvaltare kommer du att hantera och genomföra åtgärder och uppföljning av i förvaltningen uppkomna försäkringsskador. Du projektleder mindre projekt inom det felavhjälpande underhållet, ansvarar för skadehantering och åtgärder inom olika typer av lagkrav såsom OVK och radon.
Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med projekt av mycket varierande art och kommer även själv att leda projekt. I ditt ansvar ligger att budgetera, planera, upphandla, samordna, byggleda och följa upp projekten. I din roll ingår också att avropa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. En viktig del är också att vårda våra kundrelationer.
Vidare kommer du att delta i verksamhetsplanering och budgetarbete. Du rapporterar till distriktschefen. Naturligtvis samarbetar du även med områdeschefer och andra medarbetare på bolaget.

Din profil

Vi söker dig med högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot bygg/fastighet eller motsvarande. Det är meriterande om du har arbetat något eller några år med fastigheter och har erfarenhet av att driva och leda projekt. Du har kunskaper inom upphandling, projektledning, byggnadsteknik, fastighetsteknik, samt ekonomi.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, affärsmässig och har ett helhetsperspektiv och ett kundorienterat arbetssätt. Du har ett eget driv och är resultatorienterad och är också prestigelös och bra på att samarbeta.
B-körkort är ett krav då det blir en del resor i tjänsten.

Har du frågor om tjänsterna?

Kontakta distriktschef Thomas Samuelsson via vår växel 031-731 67 00.

Du är välkommen att skicka din ansökan senast den 20 oktober till: jobbansokan@familjebostader.se

Märk din ansökan med ”Teknisk förvaltare” i ämnesraden.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2017-10-09

Distriktschef till Poseidon

Du får det totala kund- och förvaltningsansvaret för vårt distrikt Angered. Ett spännande område som innefattar Lövgärdet, där vi gjort många fina renoveringar, samt Angered Centrum där våra hyresgäster redan är nära att nå staden Göteborgs mål för matavfallssortering 2020.

Som distriktschef i Angered fungerar du som en inspirerande lagledare för medarbetarna, som har en samlad kompetens inom teknik, fastighetsunderhåll, miljö och ekonomi. Tillsammans arbetar ni för att utveckla distriktets boendemiljö, med de 1 800 hushållens behov som utgångspunkt.

Du får ansvar för den tekniska, ekonomiska och kvalitetsmässiga utvecklingen av fastigheterna samt för distriktets affärsmässiga utveckling. Vidare fungerar du som byggherre vid investerings- och underhållsprojekt inom distriktet, samt att du ansvarar för distriktets samlade driftnettoresultat och fastigheternas direktavkastning. I arbetet ingår också att delta i stadsutveckling och sociala frågor. Du rapporterar direkt till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

God ledare sökes

För att lyckas i rollen behöver du ha mycket goda erfarenheter som ledare med dig i bagaget. Vi tror att du har en akademisk utbildning, gärna med teknisk inriktning. Vi förutsätter att du har en gedigen erfarenhet av fastighets- eller byggbranschen. Som person är du öppen, lyhörd och kommunikativ i alla dina kontakter. Vidare bör du vara en flexibel person, som inte fastnar i hindren utan medvetet söker möjligheterna. Vi på Poseidon ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Det avgörande är din personliga lämplighet och drivkraft.

Vill du veta mer?

Kontakta VD Anders Söderman på tel 031-332 11 78 eller anders.soderman@poseidon.goteborg.se.

Facklig representant är Göran Helgegren, tel 031-332 11 11, goran.helgegren@poseidon.goteborg.se.

Vi vill ha din ansökan via mejl senast 9 oktober till jobbansokan@poseidon.goteborg.se.

 

Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 26 800 hyresrätter i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i åtta distrikt med stor närhet till våra hyresgäster.

Dela
Skriv ut