Dela
Ansök senast: 2022-12-14

Jobba som uthyrare hos Bostadsbolaget

Arbetsbeskrivning
• Extern uthyrning som sker via annonsering på Boplats samt kontraktsskrivningsmomentet. Här görs diverse kontroller – allt från inkomstkontroll till att den som ska hyra har avyttrat sin fastighet/brf. Man säkerställer att rätt villkor och in formation förmedlas

• Hanteringen av lägenheter till vår interna omflyttningsplats täcker fler arbetsuppgifter än den ordinarie uthyrningen till Boplats. Här gör vi t ex alla kontroller själva

• Hantering av lägenhetsbyten, andrahandsuthyrningar av lägenheter, överlåtelser, evakueringar, parkeringsavtal, hantering av dödsbon samt uppsägningar. Hanteringen av dessa ärenden kräver att man är väl insatt i lagstiftningen

• Uthyrning av nyproduktion: Innebär att marknadsföra de kommande objekten, sälja lägenheterna på ritningar, hantera försäljning av tillval, ordna visningar och kundkvällar, hålla i information till de sökande om processen och tidplan m m

• Inom uthyrningen ingår att kontrollera att det bildmaterial som finns är GDPR-säkert och vid behov redigera bilderna.
Hantering av förtursärenden/bosociala ärenden genom Fastighetskontoret i Göteborg

•Vara med både strategiskt och operativt med att t ex utveckla omflyttningsplatsen, utveckla uthyrningen till att bli mer digitaliserad, att ta fram förslag på nya arbetssätt för delar av uthyrningen etc

• Daglig telefontid med i huvudsak våra hyresgäster

• Kontakt med olika interna och externa samarbetspartners såsom t.ex Boplats Göteborg, Fastighetskontoret i Göteborg, Störningsjouren, våra fastighetsvärdar och förvaltare

• Bistå med information kring ärenden som går till Störningsjouren och hyresnämnden i samband med olovlig andrahandsuthyrning och störningar

Kvalifikationer
Vi utvecklar vår uthyrningsenhet och söker nu ytterligare två serviceinriktade uthyrare. Uthyrningsverksamheten är en del av Bostadsbolagets kärnverksamhet och vi står inför en spännande utveckling av vår uthyrningsprocess.

Rollen som uthyrare innebär att ansvara för uthyrningsprocessen av lediga lägenheter, vilket betyder allt från annonsering på Boplats till kontraktsskrivning. Du är därmed en viktig och första kontakt för våra blivande hyresgäster. Vi hanterar också ärenden som lägenhetsbyten, parkeringsavtal och andrahandsuthyrningar av lägenheter samt uppsägningar.

Som uthyrare är du tillgänglig på telefon för våra hyresgäster under en daglig telefontid och har också en löpande kontakt med olika interna och externa samarbetspartners som till exempel Boplats Göteborg, Göteborgs Stads Fastighetskontor och våra fastighetsvärdar. I uppdraget kommer du framför allt hantera löpande operativa arbetsuppgifter men även uppgifter av mer strategisk karaktär som exempelvis utveckling genom digitalisering av våra uthyrningsprocesser.

Du kommer arbeta i nära dialog med förvaltningen och övriga stödfunktioner och uppgifterna du ansvarar för behöver hanteras effektivt, korrekt och med hög service och kvalitet

Kvalifikationer
• Relevant utbildning eller erfarenhet av uthyrning
• Kunskaper kring hyresjuridik / hyreslagen
• Erfarenhet av kundkontakt både IRL samt via mail och telefon
• Flytande Svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper Engelska i tal och skrift
• Datorvana inom Office-paketet

• Meriterande
• Erfarenhet av administrativt arbete och kundkontakt
• Att ha goda kunskaper i andra språk i tal och skrift

För att trivas i rollen är du en trygg och ansvarstagande person som finner konstruktiva lösningar och agerar därefter. Du känner glädje i att ge service till kunder och du har ett strukturerat arbetssätt samt lätt för att samarbeta. Rollen ställer krav på din förmåga att skapa goda relationer, prioritera och kommunicera i både tal och skrift. Det egna boendet är något som ligger människor väldigt nära och är personligt och i rollen möter man svåra människoöden och livssituationer vilket ställer stora krav på lyhördhet och anpassningsförmåga parallellt med att kunna vara tydlig på ett respektfullt sätt. Genom ditt engagemang skapar du resultat tillsammans med andra. I din roll behöver du vara prestigelös och tycka om att hålla en hög servicenivå, vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2022-12-14
Referensnummer: C114877

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner
Simona Möller, , +46 70 793 24 55, simona.moller@randstad.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostadsbolaget har närmare 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Tillsammans är vi runt 370 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta jobbar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar som stödfunktioner på huvudkontoret. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål – att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med våra hyresgäster och andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Vi arbetar med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsplatser. Våra medarbetare omfattas av både kollektiv- och tjänstemannaavtal.
Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.