Dela
Ansök senast: 2022-09-21

Kundtjänstmedarbetare till Familjebostäder i Göteborg

Arbetsbeskrivning
Kundservice uppdrag är att hjälpa våra hyresgäster på bästa sätt. Med ett telefonnummer till bolaget kommer man till vårt duktiga team på en Central Kundservice. Sedan vi implementerade vår centrala kundservice 2014 har utvecklingen gått framåt. Vi utökar nu vår kundservice och söker en ny kollega.

Teamet tar emot serviceanmälan och tidbokar bovärdar och andra handläggare samt ger svar på frågor om det mesta som har med boendet att göra. Idag besvarar vi över 100000 samtal och skapar cirka 50000 ärenden per år. Som kundservicemedarbetare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hjälpa våra hyresgäster på bästa sätt. Svara på frågor och lämna relevant information, samt att ta emot serviceanmälan och att ordna med tidbokning med ansvarig bovärd eller handläggare. De flesta kontakterna sker via telefonen men ärende via våra digitala kanaler ökar hela tiden.

På kundservice vill vi alltid bli bättre. Vi arbetar med tydliga mål och är angelägna att utveckla oss i syfte att kunna bemöta våra hyresgäster på allra bästa sätt. Det gör vi genom kontinuerlig uppföljning och lärande. Hos oss är inte den ena dagen den andra lik. Genom våra uppstartsmöten två dagar per vecka skapar vi en utvecklande och lärande organisation. Dessutom har varje medarbetare samtalscoaching 3-4 gånger per år och personliga uppföljningssamtal löpande varje månad.

Kundservice är öppet alla vardagar mellan 8-16. Arbetstiden är förlagd mellan klockan 7-18 beroende på samtalsvolymer och arbetsuppgifter. Vi har möjlighet till att erbjuda flextid, vilket är ovanligt för en kundservice, men får oss som arbetsgivare är det viktigt att våra medarbetare får ihop sitt livspussel. Flextid är självklart möjligt utifrån att det fungerar med verksamheten.

Kvalifikationer
För att trivas i tjänsten behöver du vara en social och utåtriktad person med en stark känsla för service. Du tycker det är roligt med kundservice och vill ge den bästa servicen även vid pressade situationer och med högt tempo. Rätt person för tjänsten drivs av resultat och tycker om att jobba mot uppsatta mål. Du besitter en självklar förmåga att sätta kunden i fokus och strävar målinriktat för att varje kontakt med hyresgästen ska uppfattas som ett positivt och professionellt bemötande.
Du har som lägst en treårig gymnasieutbildning samt erfarenhet av kundtjänst, kundservice via telefon eller annat serviceyrke. Du kan även ha erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen t.ex. som uthyrare, bovärd eller liknande. För att trivas i tjänsten bör du tycka om att prata med människor. Att ha god administrativ förmåga samt mycket god datorvana är ett krav.

Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Det är mycket meriterande om du även kan andra språk.

Har du erfarenheter inom uthyrning, hyresjuridik eller liknande är det positivt men inte avgörande.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2022-09-21
Referensnummer: C101402

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner
Beatrice Örtberg, beatrice.ortberg@familjebostader.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

På Familjebostäder tar vi inte bara omsorgsfullt hand om våra drygt 19 000 bostäder. Vi erbjuder även ett bekvämt och bekymmersfritt boende med hög grad av service. Dessutom bidrar vårt arbete och olika satsningar till Göteborgs Stads utveckling. Vi söker därför dig som tycker om vårt uppdrag och vår vision; Vi skapar morgondagens boende – tryggt, trivsamt och klimatvänligt, tillsammans med göteborgarna.
Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ägs av Göteborgs Stad. Läs mer på www.familjebostader.se