Vi bygger det hållbara samhället för framtiden

Som en av Sveriges största fastighetskoncerner arbetar vi varje dag med att utveckla boendet i Göteborg. Vi vill skapa hållbara, trygga miljöer där människor trivs och vill leva.

Framtidenkoncernen är en fastighetskoncern som ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad och omfattar bostäder, fastighetsförvaltning, produktion av nya bostäder och störningsservice. Vi tillför, erbjuder och utvecklar bostäder åt olika typer av bostadskonsumenter, ger de boende inflytande över sin bostad och dess närmaste omgivning samt möjlighet att utveckla sin egen välfärd. I Framtidenkoncernen ingår Framtiden Byggutveckling, Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Egnahemsbolaget  och Störningsjouren. Vi har cirka 72.000 lägenheter i Göteborg. Det innebär att var fjärde göteborgare bor hos oss. Vår ambition är att successivt nå en produktion om 1 400 färdigställda bostäder per år. Samtidigt arbetar vi för att öka integrationen och välfärden i våra bostadsområden och att minska påverkan på miljön.

Läs mer

Stäng

Vi bygger framtidens Göteborg

”Vi bygger det hållbara samhället för framtiden”. Så lyder vår vision. Framtidenkoncernen finns till för göteborgarna. Våra hyresgäster ska trivas, ha en meningsfull tillvaro och leva i goda livsmiljöer.

”Vi bygger det hållbara samhället för framtiden”. Så lyder vår vision. Framtidenkoncernen finns till för göteborgarna. Våra hyresgäster ska trivas, ha en meningsfull tillvaro och leva i goda livsmiljöer. Våra medarbetare gör ett fantastiskt jobb varje dag och det skapar förutsättningar för ett hållbart Göteborg idag och i framtiden. Varje ord i vår vision definieras: Vi – alla medarbetare, Göteborgs Stad, hyresgäster, akademin och partners. Bygger – nytt, förädlar och förvaltar bostäder, lokaler, torg och parkeringar. Hållbara samhället – socialt, ekologiskt och ekonomiskt. För – göteborgarna, regionen, potentiella hyresgäster och kunder. Framtiden – utveckling för ett attraktivare Göteborg.

Läs mer

Stäng

Vi bidrar till ökad välfärd

Vi finns för att utveckla och stärka Göteborg som bostadsort och regioncentrum. Vi skapar affärsmässig samhällsnytta, utvecklar bostäder och bidrar till trygghet och trivsel. Vi bidrar till ökad välfärd.

Vi finns för att utveckla och stärka Göteborg som bostadsort och regioncentrum. Vi skapar affärsmässig samhällsnytta, utvecklar bostäder och bidrar till trygghet och trivsel. Vi bidrar till ökad välfärd.

Vår affärsidé
Framtidenkoncernen skapar affärsmässig samhällsnytta och är en strategisk aktör i syfte att stärka Göteborg som bostadsort och regioncentrum.

Framtidenkoncernen ska tillföra, erbjuda och utveckla bostäder åt olika typer av bostadskonsumenter.

Framtidenkoncernen ska bidra till trygghet, trivsel och service och ge de boende inflytande över sin bostad och dess närmaste omgivning samt möjlighet att utveckla sin egen välfärd.

Läs mer

Stäng

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vill du prenumerera på vårt koncerngemensamma digitala nyhetsbrev?

Vill du prenumerera på vårt koncerngemensamma digitala nyhetsbrev? Här får du information om mycket av det som händer i Framtidenkoncernen, Sveriges största allmännytta.

Klicka här för att anmäla dig!

Läs mer

Stäng

Dotterbolag & organisation

VÅRA DOTTERBOLAG

I Framtidenkoncernen ingår Framtiden Byggutveckling, Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Egnahemsbolaget och Störningsjouren. Framtidenkoncernen är en del av Göteborgs Stad. Det finns mycket erfarenhet och kunskap hos våra dotterbolag och tillsammans utvecklar och bygger vi Göteborg.

STYRELSE SAMT DAGORDNING OCH PROTOKOLL

Här hittar ni dagordning och protokoll.
 .  .
..
Ordinarie ledamöter Framtiden:
Kjell Björkqvist (L) ordf.
Stefan Svensson (M) 1:e v ordf.
Roger Höög(V) 2:e v ordf.
Amalia Rud Pedersén (S)
Jan Jörnmark (D)
Martin Nilsson (MP)
Bernt Sabel (S)
Erik Woxlin (KD)
Johannes Hulter (S)
Suppleanter:
Susanne Wirdemo (M)
Tamara Nesic (S)
Johan Svensson (V)
Tove Krabo (D)
Daniel Augustsson (C)
Gunnar Ekeroth (MP)
 
Ordinarie arbetstagarrepresentanter:
Ulla Berg (PTK)
Per Olsson (PTK)
Simon Kappelmark (LO)
Jan-Olov Isacsson (LO)..
Arbetstagarsuppleanter:
Viveca Bertelsen (PTK)
Niclas Blomnell (LO)
Lekmannarevisorer:
Bengt Bivall (V)
Lars-Ola Dahlqvist (S)

..
Lekmannarevisorssuppleanter:
Gun Cederborg (V)
Birgitta Adler (S)

..
Auktoriserad revisor:
Karin Olsson
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB
   
Framtiden Byggutveckling
Ordinarie ledamöter:
Terje Johansson
Michael Pirosanto
Camilla Hallquist
Mikael Dolietis
Lekmannarevisorer:
Lars-Ola Dahlqvist (S)
Lars Bergsten (M)
Auktoriserad revisor:
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB

KONCERNLEDNING

VD och koncernchef Förvaltnings AB Framtiden
Terje Johansson 
VD Framtiden Byggutveckling
Martin Blixt
VD Poseidon
Lena Molund Tunborn
VD Bostadsbolaget
Kicki Björklund
VD Familjebostäder
Per-Henrik Hartman
VD Egnahemsbolaget
Mikael Dolietis
VD Gårdstensbostäder
Michael Pirosanto
VD Störningsjouren
Sofia Gärdsfors
 

 

Finansiell information

Stäng

Stäng

Stäng

Policydokument

Våra policydokument

Förutom ägardokumentet utgör policydokument viktiga styrinstrument för verksamheten. Vi har koncerngemensamma policydokument beslutade av koncernstyrelsen och stadenövergripande policydokument som har beslutats av Kommunfullmäktige.

Policydokument antagna av koncernstyrelsen

 

Policydokument antagna av kommunfullmäktige och koncernstyrelsen

Policydokument som är antagna av kommunfullmäktige finns att läsa på goteborg.se

Press

Vi svarar gärna på frågor som rör vår verksamhet. Har du frågor om Framtidenkoncernen, kontakta i första hand våra kommunikationsansvariga. I nyhetsflödet ”Senaste nytt” till höger på sidan publiceras nyheter och pressmeddelanden från koncernen.


 Presskontakt

Katrin Amgarth, tf pressansvarig, 031-731 67 79, katrin.amgarth@familjebostader.se    

 


Vår logotyp Här finns logotyp för nedladdning i formaten: EPS, JPG, PNG och TIF samt vår grafiska manual. Framtiden-logotyper (ZIP-fil) Grafisk manual (PDF) Nyheter och pressmeddelanden publiceras också på MyNewsdesk

 

Följ Framtidenkoncernen

Lediga jobb

Framtiden söker fler engagerade medarbetare

I vår koncern arbetar 1000 medarbetare i olika roller som till exempel fastighetsvärdar, förvaltare, miljövärdar, projektledare men också i stödfunktioner inom ekonomi, it och kundservice.

Vår gemensamma kultur i koncernen präglas av ett starkt kundfokus, affärsmässighet och stolthet över det uppdrag vi har. Vi arbetar kontinuerligt för att utvecklas och förbättras tillsammans.

Framtidenkoncernen arbetar mycket med att vara en säker, trygg och inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare känner en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva. Våra mätningar visar glädjande nog att medarbetarna upplever sig inkluderade, säkra och trygga i sina arbeten.

Våra medarbetarundersökningar som görs i realtid visar att vi har engagerade medarbetare som upplever att de har meningsfulla jobb.

Vi behöver bli fler som kan vara med och göra skillnad. Här hittar du lediga tjänster inom koncernen. 

Aktuellt just nu

Bovärd till Familjebostäder

>

Uthyrare till Familjebostäder

>

Löneadministratör / Ekonomiadministratör till Störningsjouren

>

Redovisningsekonom till Gårdstensbostäder

>

Inköpare till Poseidon

>
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-04-30

Bovärd till Familjebostäder

På Familjebostäder tar vi inte bara hand om våra drygt 18 700 bostäder. Vi arbetar även för att våra hyresgäster ska trivas och känna sig trygga i sitt boende. Med ljus framtidstro är vår organisation öppen för utveckling. Vi söker därför engagerade medarbetare som tycker om vårt uppdrag som allmännyttigt bostadsbolag, och vår målbild; Vi skapar trivsamma livsmiljöer. Tillsammans med allt fler göteborgare.

Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad – Sveriges största allmännytta! Läs mer på www.familjebostader.se

Arbetsuppgifter
Vi söker en ny bovärdskollega till Kungsladugård!

Vi behöver en bovärd som gillar att lösa problem när våra hyresgäster stöter på bekymmer. Som vill bygga trygga relationer med våra boende och vara Familjebostäders ansikte utåt. För oss är det viktigt att du har en naturlig känsla för service och att du tycker om att vara tillgänglig och flexibel.

Förutom att vara händig och självständigt kunna åtgärda fel i lägenheterna, så behöver du vara minst lika skicklig framför en dator, då även administrativa arbetsuppgifterna behöver skötas. I din roll som bovärd ingår bl.a. beställa reparationer, kontrollera fakturor, att följa upp ekonomin för de fastigheter som du har ansvar för, uppdatera underhållsstatus och hantera/dokumentera hyresgästers ärenden i våra system. Därför behöver du ha en god datorkunskap och känna dig bekväm med det.

I din roll som bovärd träffar du våra hyresgäster i deras hem eller på vårt distriktskontor, men håller även kontakt med de boende via telefon och mejl. Det är bra om du hittar innovativa sätt att kommunicera med våra hyresgäster i de fall som du och hyresgästen inte talar samma verbala språk. Jobbet är i mångt och mycket relationsskapande och du behöver vara ödmjuk inför andra människors olika livssituationer. Ditt arbetsområde är som du förstår ganska brett. Du ansvarar för allt ifrån funktionaliteten i våra hus till att få våra hyresgäster att trivas.

Som person vill vi att du har en mycket god social förmåga för att kunna hålla igång dagliga kontakter med såväl våra hyresgäster som med våra entreprenörer då du sköter allt från beställning till besiktning av utfört arbete. Familjebostäder anlitar entreprenörer inom bland annat el, VVS, bygg, städ, energi/värme, mark och ventilation.

Kvalifikationer
Arbetet är självständigt med stor frihet under ansvar – vilket gör att du behöver planera din tid med stor omsorg. Vi behöver någon som trivs att jobba med eget ansvar, planera och genomföra arbetsuppgifter. Du är en lagspelare som gillar att få flyt på arbetet inte bara för dig själv utan även för hela arbetsgruppen. Tillsammans med områdeschefen och teknisk förvaltare planerar och genomför du både skötsel och underhåll för hela bostadsområdet.

Vi vill passa på att understryka tre viktiga saker. Du behöver ha körkort, en fastighets teknisk utbildning och ett genuint intresse för att hjälpa människor som har olika frågor, önskemål eller problem i sitt boende.

Innan du skickar iväg din ansökan, vill vi flika in med att du får en extra guldstjärna om du är flerspråkig och ännu en om du har erfarenhet av liknande jobb eller har någon hantverksutbildning med yrkeskunskaper inom el, snickeri eller VVS i bagaget.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Ansökan
Ansök senast: 2020-04-30
Referensnummer: A942005

Kontaktperson
Magnus Nordin, Områdeschef Kungsladugård Väster, Magnus.Nordin@familjebostader.se

Övrigt
Vi är Nordens största trähusägare och just i Majorna / Kungsladugård finns våra vackraste landshövdingehus som vi är mycket stolta över. Som bovärd hos oss får du jobba med dessa flerfamiljshus med oemotståndlig charm och fantastisk historia på nacken.

På Familjebostäder är stämningen trivsam och ambitionen hög. Vi erbjuder ett utmanande och ansvarsfullt arbete i ett expansivt företag som tillhör Sveriges största bostadskoncern. Hos oss får du en möjlighet att utveckla Göteborg tillsammans med prestigelösa och hjälpsamma kollegor. Som en del av staden tar vi ett samhällsansvar och arbetar aktivt för att Göteborg ska bli en jämlik och hållbar stad. Så vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Sök då tjänsten som uthyrningschef hos oss!

Vad vi menar med att vi arbetar för något som är viktigt på riktigt? Kolla filmen på vår hemsida under jobba hos oss så förstår du vad vi menar!

Vi ser fram emot att ha med dig i vårt team, välkommen med din ansökan!

 

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-04-10

Uthyrare till Familjebostäder

På Familjebostäder tar vi inte bara hand om våra drygt 18 700 bostäder. Vi arbetar även för att våra hyresgäster ska trivas och känna sig trygga i sitt boende. Med ljus framtidstro är vår organisation öppen för utveckling. Vi söker därför engagerade medarbetare som tycker om vårt uppdrag som allmännyttigt bostadsbolag, och vår målbild; Vi skapar trivsamma livsmiljöer. Tillsammans med allt fler göteborgare.

Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad – Sveriges största allmännytta! Läs mer på www.familjebostader.se

Arbetsuppgifter
Vill du vara en del av vårt uthyrningsteam på Familjebostäder och vara med och utveckla vår uthyrningsfunktion? Då ska du söka jobbet som uthyrare hos oss! Familjebostäder söker just nu två uthyrare.

Vår uthyrning erbjuder god service- så effektiv och digital som möjligt med människor i fokus. Vi samarbetar med Boplats Göteborg och samverkar med systerbolagen inom Framtidenkoncernen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att
– Hyra ur lägenheter, lokaler och parkeringsplatser
– Hantera uppsägningar av hyreskontrakt
– Bistå vid evakueringar och bosociala kontrakt
– Säkerställa att rätt villkor och information förmedlas till Boplats och vår interna omflyttningsplats om vakanta lägenheter
– Hantera direktbyten, andrahandsuthyrning och överlåtelser
– Bistå med information kring ärenden som går till Störningsjouren och hyresnämnden i samband med olovlig andrahandsuthyrning

Kvalifikationer
Arbetet innebär mycket kundkontakter, framför allt via mejl och telefon. Du har god kommunikationsförmåga, är digital, serviceinriktad och flexibel. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker en person med hög social kompetens, kundfokus och servicekänsla.

Du behöver vara ansvarstagande, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt eftersom det är viktigt att allt blir rätt i en uthyrningsprocess. Du behöver även en hög grad av integritet samt förståelse för andra människors ibland svåra livssituationer.

Du har utbildning inom försäljning, ekonomi eller administration, lägst på gymnasienivå. Högskoleutbildning är meriterande, men inget krav. Det är också meriterande om du har dokumenterad kunskap kring hyresjuridik/hyreslagen. Vi vill även att du har erfarenhet av bostadsuthyrning. Erfarenheter inom fastighetsförvaltning och fastighetsbranschen är meriterande.

Du talar och skriver svenska obehindrat och kan kommunicera på engelska. Behärskar du något annat språk är det ett plus. Goda kunskaper i Office är en förutsättning för att klara jobbet.

Uthyrningsteamet består av cirka nio personer. Nu skapas en ny central uthyrningsfunktion och vi ser gärna att du bidrar med din kompetens till det nya uthyrningsteamet.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid

Ansökan
Ansök senast: 2020-04-10
Referensnummer: A943898

Kontaktperson
Alan Schürer, Chef Förvaltningsutveckling, 031-731 67 09

Övrigt
Uthyrningsfunktionen ingår som en enhet på avdelningen Förvaltningsutveckling. Avdelningens uppdrag är att tydliggöra, stärka och utveckla bolagets förvaltning och arbete med hyresgäster. Förvaltningsutveckling består av ett 20-tal medarbetare, inklusive en central kundservice på cirka 10 personer.

På Familjebostäder är stämningen trivsam och ambitionen hög. Vi erbjuder ett utmanande och ansvarsfullt arbete i ett expansivt företag som tillhör Sveriges största bostadskoncern. Som en del av staden arbetar vi aktivt för att bidra till att Göteborg ska bli en jämlik och hållbar stad. Så vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Sök då tjänsten som uthyrare hos oss!

Vad vi menar med att vi arbetar för något som är viktigt på riktigt? Kolla filmen på vår hemsida under jobba hos oss så förstår du vad vi menar!

Vi ser fram emot att ha med dig i vårt team, välkommen med din ansökan!

 

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-04-09

Löneadministratör / Ekonomiadministratör till Störningsjouren

Störningsjouren står för Trygghet!

På Störningsjouren är vi idag drygt 55 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Störningsjourens verksamhet pågår dygnet runt, året runt, vardag och helgdag med att hjälpa de boende att hantera situationer som påverkar deras trygghet och säkerhet. Vi arbetar med akuta störningar kvälls-och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd.

Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg.

Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av sju dotterbolag i Framtidenkoncernen som är en av landets största fastighetsägare. Framtidenkoncernen ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder nu en varierande och spännande tjänst med många olika inslag inom administration så som löneadministration, grundläggande ekonomihantering samt uppföljning/internkontroll. Bolaget har vuxit mycket under senare år, varpå tjänsten kommer fördelas mellan olika områden som beskrivs här nedan:

Som löneadministratör kommer du hantera alla delar i löneutbetalningsprocessen och vara en viktig supportfunktion när det gäller lagar, avtal och personalsystem. Detta innebär registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro, förmånshantering samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor kring lön, ca 57 medarbetare. Du arbetar också med rättningar av tidrapportering, arkivering samt skriver intyg. För dessa uppgifter använder vi systemen Hogia Lön, Hogia Personal samt Tidomat, vilket är meriterande om du har kunskaper i.

Som ekonomiadministratör kommer du hantera löpande fakturering, löpande bokföring, kvittohantering, statistik, likviditetsplaneringar samt support till chefer inom företaget. För dessa uppgifter använder vi främst systemen Lime, Agresso, Hypergene, Visma Proceedo vilket är meriterande om du har kunskaper i. Du kommer här vara ett viktigt stöd för ekonomichefen och så småningom kunna göra ett månadsbokslut på egen hand varpå du behöver vara noggrann och snabb.

I övrigt kommer det ingå att hantera bolagets internkontroll avseende planering och kontrollaktiviteter i samarbete med VD.

Tjänsten innefattar flera delar där vi bedömer att erfarenhet från löneadministration är den viktigaste kompetensen. Övriga delar kommer vi lära upp dig i och detta innebär att vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna hos rätt person för rollen.

Tjänsten kan komma att förändras efter hand som processer utvecklas och digitaliseras. Är du en person som gillar att ha många bollar i luften, förändringar och vill bidra till vår utveckling är du välkommen att söka tjänsten hos oss!

Kvalifikationer
Vi söker dig som är noggrann, självständig och social. Du är serviceinriktad, prestigelös och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Du är strukturerad och gillar ordning och reda och i en blandad tjänst som denna behöver du kunna vara flexibel och anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen.

För att passa i rollen som löne- och ekonomiadministratör hos oss söker vi dig som har:
– Erfarenhet från löneadministration 3-5 år, gärna i Hogia och Tidomat.
– Erfarenhet från ekonomiadministration 1-2 år: gärna i systemen Lime, Agresso, Hypergene, Visma Proceedo
– Kompetens i Office-paketet med fokus på Excel

Du behöver ha god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringen kommer tester och bakgrundskontroll att ingå för slutkandidater.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning:   Heltid
Tillträde:   2020-04-27
Tillträde omgående, enligt överenskommelse.
Arbetstid:   Dagtid

All personal omfattas av kollektivavtal. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning.

Ansökan
Ansök senast:   2020-04-09
Referensnummer:   A911392 – Kopia

Välkommen att söka genom att göra en digital ansökan via länken.

Kontaktpersoner
Sofia Gärdsfors, VD, 031-7738384, sofia.gardsfors@storningsjouren.goteborg.se
Annika Öby, Verksamhetschef, 031-7738381, annika.oby@storningsjouren.goteborg.se
Christian Haberler, Ekonomichef, 031-773 83 83

Facklig företrädare
Mats Ramberg, Trygghetskonsulent, 031 – 773 83 78, mats.ramberg@storningsjouren.goteborg.se

Övrigt
Störningsjouren arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.

 

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-04-04

Redovisningsekonom till Gårdstensbostäder

Vi söker en

Erfaren Redovisningsekonom till Gårdstensbostäder

Gårdsten är en stadsdel i norra Göteborg och Gårdstensbostäder ägs av Framtidenkoncernen, som är helägd av Göteborgs Stad. Lägenhetsbeståndet omfattar 2 751 hyreslägenheter samt cirka 20 000 kvadratmeter lokalytor. Bolaget har över 7 000 boende som har sitt ursprung från många olika länder. Det är ett dynamiskt och kulturellt mångfacetterat bostadsområde.

Vårt företag är inte en traditionell hyresvärd. Genom socialt ansvar, engagemang bland hyresgäster och samarbete med förenings- och näringsliv utvecklar vi hela Gårdsten. Det gör vi ur tre perspektiv på hållbarhet: socialt, ekologiskt och ekonomiskt. Det har lett till att vi nu ses som en nationell och internationell förebild, med både priser och utmärkelser. Gårdsten har vänt från problemområde till förebild.

Nu behöver vi förstärka vår ekonomiavdelning med ytterligare en redovisningsekonom. Ekonomiavdelningen ansvarar för rapportering, analyser och beslutsunderlag till VD, styrelsen och moderbolaget. Vi stödjer också verksamheten med rutiner och förbättringsförslag i de ekonomiska processerna samt säkerställer att rätt information lämnas till alla våra intressenter.

Avdelningen består idag av ekonomichef, redovisningsekonom, ekonomiassistent och personaladministratör.

Som redovisningsekonom hos oss arbetar du med många olika arbetsuppgifter inom ekonomi, exempelvis:
– Löpande bokföring, avstämningar, analyser och bokslutsarbete
– Ekonomisk rapportering och projektredovisning
– Fakturahantering och löpande arbete med kund- och leverantörsreskontra
– Momsredovisning samt deklarationsarbete
– Riskanalysarbete inom bolaget
– Ta fram Rutinbeskrivningar inom ekonomiavdelningen
– Skriva årsredovisning
– Delaktig i implementeringsarbetet med nytt ekonomisystem (Agresso)

Vi är en liten avdelning som har nära samarbete med varandra och stöttar varandra vid arbetstoppar, semestrar och annan frånvaro.

Eftersom vi värdesätter kontakten med våra hyresgäster ingår i alla våra tjänster på bolaget att även delta i olika aktiviteter som görs med våra hyresgäster varje onsdag mellan klockan 16.30 och 19.00. Vi arbetar 40 timmars vecka och slutar kl.12.45 på fredagar. Övriga veckodagar arbetar vi vanlig kontorstid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är analytisk och noggrann. En siffermänniska som är strukturerad och behärskar Excel på en hög nivå. Du behöver vara flexibel och självgående för att klara jobbet. Goda kunskaper i Office365 är ett måste. Som redovisningsekonom hos oss måste du vara van att hålla deadlines. Du vet också att det krävs extra insatser vid delårs- och årsbokslut. God kommunikativ förmåga och ett socialt engagemang är egenskaper som uppskattas.

Vi söker dig som är civilekonom eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning. Vi ser helst sökande med minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler. Du bör ha mycket goda kunskaper i avstämningar och bokslutsarbete.

Vi arbetar idag med ekonomisystemet Raindance samt anläggningsregistret PAL, men kommer under 2020-2021 att implementera Agresso som ett nytt ekonomisystem. Om du har erfarenhet från Agresso är detta meriterande.

All ekonomisk rapportering sker i programmet IBM Cognos Controller.

 

Gårdstensbostäder – att utveckla en stadsdel
Gårdsten är miljonprogramsområdet som har fått ett nytt ansikte. Omvandlingen startade 1997 med en medveten strategi att bedriva ett förändringsarbete. Från ett av Sveriges mest segregerade områden är Gårdsten idag ett ur alla synvinklar väl fungerande område. Vi har blivit hedrade med både lovord, priser och utmärkelser. Tack vare en helhetssyn på boendet, och att bolaget varit en drivkraft i arbetet, klassas området nu som ett särskilt uppskattat bostadsområde.

Gårdstensbostäder har idag nöjda hyresgäster som trivs och vill bo kvar och allt fler väljer Gårdsten som livs- och boendemiljö. Ett ständigt utvecklingsarbete pågår i dialog med våra hyresgäster. Just nu arbetar vi med nästa steg, att förverkliga Vision 2025.2.

Du kan läsa mer om bolaget på vår hemsida www.gardstensbostader.se

Vi har valt att samarbeta med Randstad i denna rekryteringsprocess.

Vill du arbeta i en bostadskoncern som präglas av ett starkt socialt ansvarstagande och ett tydligt kundfokus hos Sveriges största allmännytta?

Välkommen med din ansökan!

 

 

 

 

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-04-03

Inköpare till Poseidon

Vill du bli inköpare?

André går på föräldraledighet efter sommaren och vi behöver en ersättare till vårt team med inköpare på huvudkontoret i Gamlestaden.

Vi söker dig som vill utvecklas till en bra inköpare på vår inköpsavdelning. Här får du arbeta prestigelöst tillsammans med vårt gäng med inköpare och jobba med hela upphandlingsprocessen inom fastighetsförvaltning och byggnation. I arbetsuppgifterna ingår att analysera strategier inför upphandling, genomföra upphandlingar och förvalta ingångna avtal. Du får ett helhetsansvar för upphandling, avtalsförvaltning och marknadsanalys.

En vilja att göra bra affärer
Vi söker dig som har kontakt med leverantörer idag och vill vara med och förbättra vårt sätt att arbeta. Du behöver inte ha jobbat med inköp tidigare, men ska ha intresse för ekonomi och en vilja att göra bra affärer.

Som person är du positiv, driven, självgående och strukturerad. Du har ett affärsmässigt synsätt, god samarbetsförmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbete i projektform tilltalar dig och du har en förmåga att nå resultat. Vi på Poseidon ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta upphandlingschef Tommy Brundin på tel 031-332 1036. Fackliga representanter är Diana Pusac för Unionen, tel 031-332 11 99 samt Göran Helgegren, för Akademikerna, tel 031-332 11 11. Tjänsten startar under våren 2020, är på heltid och pågår under 12 månader, med möjlighet till förlängning.

Vi vill ha din ansökan via mejl senast 3 april till jobbansokan@poseidon.goteborg.se.

Om Poseidon
Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 27 000 bostäder i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i åtta distrikt, nära våra hyresgäster.

Dela
Skriv ut

 

Kontakta oss

 


Välkommen att kontakta oss. Här hittar du alla kontaktuppgifter du behöver.

Postadress
Förvaltnings AB Framtiden
Sven Hultins Plats 2
412 58 Göteborg
Besök: Johanneberg Science Park

 

Växel:
031-773 75 50
Fax:
031-773 75 64
Epost Framtiden: framtiden(a)framtiden.se
Växel:

031-773 75 50

Kontakta våra dotterbolag

Bostadsbolaget Egnahemsbolaget Familjebostäder  Framtiden Byggutveckling
Poseidon Störningsjouren Gårdstensbostäder

Medarbetare i Förvaltnings AB Framtiden

Ann Grensner Blomqvist
Ekonomiassistent
031-773 75 58
e-post
Terje Johansson
VD/Koncernchef
031-719 31 60
e-post
Anna Collby
Affärsutvecklare
031-719 31 46
e-post



Magnus Holmberg
Redovisningschef
031-773 75 56
e-post
Marita Åblad
Finans
031-773 75 59
e-post
Mohamed Hama Ali
Bolagsjurist
031-773 75 54
e-post



Lars Just
Ekonomichef
031-773 75 57
e-post
Lena Hagenfeldt
VD-assistent
031-719 31 50
e-post
Eva Paulson
Hyresmarknadsansvarig
031-77375 67
e-post



Anna-Karin Trixe
Stabchef
031 773 75 51
e-post
Jessica Wejemark
Säkerhetschef
e-post
Linda Björk
HR-chef
031-773 75 66
e-post



Sükran Dogan
Planeringsledare
031-773 75 53
e-post
Anna Staxäng
Kvalitets- och Hållbarhetschef
031-773 75 52
e-post
Gudrun Nilsson
IT-strateg
031-719 31 55
e-post



Minna Signori
Jurist
031-773 75 55
e-post
Lars Magnusson
Business Controller
031-719 31 53
e-post
Eva Källén-Vall
Dataskyddskoordinator
031-719 31 56
e-post