Dotterbolag & organisation

VÅRA DOTTERBOLAG

I Framtidenkoncernen ingår Framtiden Byggutveckling, Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Egnahemsbolaget, GöteborgsLokaler och Störningsjouren. Framtidenkoncernen är en del av Göteborgs Stad. Det finns mycket erfarenhet och kunskap hos våra dotterbolag och tillsammans utvecklar och bygger vi Göteborg.

STYRELSE SAMT DAGORDNING OCH PROTOKOLL

Här hittar ni dagordning och protokoll.
 .  .
..
Ordinarie ledamöter Framtiden:
Kjell Björkqvist (L) ordf.
Stefan Svensson (M) 1:e v ordf.
Roger Höög(V) 2:e v ordf.
Amalia Rud Pedersén (S)
Jan Jörnmark (D)
Martin Nilsson (MP)
Bernt Sabel (S)
Erik Woxlin (KD)
Tamara Nesic (S)
Suppleanter:
Jeta Ibishi (M)
Johannes Hulter (S)
Johan Svensson (V)
Tove Krabo (D)
Daniel Augustsson (C)
Gunnar Ekeroth (MP)
 
Ordinarie arbetstagarrepresentanter:
Niklas Nordell (PTK)
Simon Kappelmark (LO)
Per-Åke Westlund (LO)..
Arbetstagarsuppleanter:
Annika Berntsson (PTK)
Göran Helgegren (PTK)
Niclas Blomnell (LO)
Lekmannarevisorer:
Bengt Bivall (V)
Lars-Ola Dahlqvist (S)

..
Lekmannarevisorssuppleanter:
Gun Cederborg (V)
Birgitta Adler (S)

..
Auktoriserad revisor:
Karin Olsson
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB
   
Framtiden Byggutveckling
Ordinarie ledamöter:
Terje Johansson
Michael Pirosanto
Camilla Hallquist
Erik Windt Wallenberg
Lekmannarevisorer:
Lars-Ola Dahlqvist (S)
Lars Bergsten (M)
Auktoriserad revisor:
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB

KONCERNLEDNING

VD och koncernchef Förvaltnings AB Framtiden
Terje Johansson 
VD Framtiden Byggutveckling
Martin Blixt

VD Poseidon
Lena Molund Tunborn
VD Bostadsbolaget
Kicki Björklund
VD Familjebostäder
Ulf Berglund (tf)
VD Egnahemsbolaget
Erik Windt Wallenberg
VD Gårdstensbostäder
Michael Pirosanto
VD GöteborgsLokaler
Robert Hörnquist

VD Störningsjouren
Sofia Gärdsfors

 

 

Finansiell information

Stäng

Stäng

Stäng

Policydokument

Våra policydokument

Förutom ägardokumentet utgör policydokument viktiga styrinstrument för verksamheten. Vi har koncerngemensamma policydokument beslutade av koncernstyrelsen och stadenövergripande policydokument som har beslutats av Kommunfullmäktige.

Policydokument antagna av koncernstyrelsen

 

Policydokument antagna av kommunfullmäktige och koncernstyrelsen

Policydokument som är antagna av kommunfullmäktige finns att läsa på goteborg.se

Press

Vi svarar gärna på frågor som rör vår verksamhet. Har du frågor om Framtidenkoncernen, kontakta i första hand våra kommunikationsansvariga. I nyhetsflödet “Senaste nytt” till höger på sidan publiceras nyheter och pressmeddelanden från koncernen.


 Presskontakt

Erik Zaar, kommunikationschef, 031-389 75 41, erik.zaar@framtiden.se

 


Nyheter och pressmeddelanden publiceras också i vårt nyhetsrum på MyNewsdesk

Lediga jobb

Framtiden söker fler engagerade medarbetare

I vår koncern arbetar 1000 medarbetare i olika roller som till exempel fastighetsvärdar, förvaltare, miljövärdar, projektledare men också i stödfunktioner inom ekonomi, it och kundservice.

Vår gemensamma kultur i koncernen präglas av ett starkt kundfokus, affärsmässighet och stolthet över det uppdrag vi har. Vi arbetar kontinuerligt för att utvecklas och förbättras tillsammans.

Framtidenkoncernen arbetar mycket med att vara en säker, trygg och inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare känner en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva. Våra mätningar visar glädjande nog att medarbetarna upplever sig inkluderade, säkra och trygga i sina arbeten.

Våra medarbetarundersökningar som görs i realtid visar att vi har engagerade medarbetare som upplever att de har meningsfulla jobb.

Vi behöver bli fler som kan vara med och göra skillnad. Här hittar du lediga tjänster inom koncernen. 

Aktuellt just nu

Senior controller till Egnahemsbolaget

>

Bostadsbolaget söker miljövärdar till Biskopsgården

>

Bostadsbolaget söker serviceinriktade fastighetsvärdar

>

Teknisk förvaltare till GöteborgsLokaler

>
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2021-04-13

Senior controller till Egnahemsbolaget

Arbetsbeskrivning
På Egnahemsbolaget har vi lyxen att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. Vårt långsiktiga mål är att bidra till minskade klyftor, ett mer jämlikt Göteborg och i förlängningen ett bättre samhälle. Att vi bygger i såväl uppgång som nedgång är också något som gör jobbet här extra meningsfullt.

Tillsammans har vi lagt ett stort engagemang på att formulera vår värdegrund. Våra värderingar tillit, lagarbete, kundfokus och affärsmässighet är ledstjärnor i vårt arbete och präglar vår företagskultur.

Vi söker dig som delar våra värderingar och vill förstärka vår ekonomigrupp som senior controller. Gruppen består idag av en redovisningssansvarig, redovisningsekonom och en controller och tillsammans med övriga kollegor inom administration rapporterar till ekonomichefen.

Arbetet innebär att ansvara för samordning av budget, prognos, rapportering och analyser. Du arbetar nära verksamheten är rådgivande mot chefer och medarbetare i ekonomifrågor. Tjänsten är nyinrättad och ger möjlighet att tillsammans med övriga kollegor inom ekonomigruppen utveckla våra processer och rutiner.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen inom ekonomi och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete. Du har dokumenterad erfarenhet av att jobba med strategiska och processinriktade aktiviteter.

Kunskaper i ekonomisystemen Hypergene och Agresso är meriterande, dock inget krav. Vi ser det som meriterande att du har förståelse för projektledd verksamhet.

Vi söker dig som är driven, verksamhetsintresserad och har god analytisk förmåga. Du arbetar självständigt och har god förmåga att prioritera och planera. Att leverera i tid med hög kvalitet är en självklarhet för dig. För att trivas hos oss tror vi att du är en prestigelös och ansvarsfull lagspelare med god samarbetsförmåga.

Du har god pedagogisk förmåga och kan förmedla ekonomisk information i både tal och skrift anpassad till aktuell målgrupp.

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Petra Pettersson på petra.pettersson@randstad.se.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan senast den 13 april.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2021-04-13
Referensnummer: C52497

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: 1753-01-01

Kontaktpersoner
Petra Pettersson, 0733434629, petra.pettersson@randstad.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Egnahemsbolaget (Göteborgs Egnahems AB) startade 1933 som Småstugebyrån med uppdraget att göra småhus tillgängliga för en bredare allmänhet i Göteborg. Vi är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största fastighetsägare. Vårt uppdrag är att bygga bostäder (äganderätter och bostadsrätter) för göteborgare i alla stadsdelar. Vi tar ett särskilt ansvar för stadsdelar med ensidiga upplåtelseformer. Vi deltar i kommunens gemensamma byggprocess. Sedan starten har vi byggt närmare 10.000 bostäder över i stort sett hela Göteborg. Kontoret ligger i Hisings Backa och vi är ca 37 medarbetare.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2021-04-25

Bostadsbolaget söker miljövärdar till Biskopsgården

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete och mer långsiktig planering av utemiljön? Vill du arbeta samhällsnyttigt i ett område under stor utveckling? Nu söker dig som vill skapa trivsamma utemiljöer för våra hyresgäster i Biskopsgården.

Om jobbet
Utemiljön är en viktig del av våra hyresgästers boendemiljö och något vi på Bostadsbolaget med stolthet kan säga att vi är riktigt duktiga på. Vår årliga kundundersökning visar att vi har högst kundbetyg på utemiljön bland de stora bostadsbolagen i Sverige. Det är tack vare våra kvalificerade och engagerade miljövärdar.

Som miljövärd hos oss ansvarar du för allt arbete som rör den yttre miljön i våra bostadsområden. Det gäller såväl löpande trädgårdsarbete, skräpplockning för att hålla området rent och fint samt mer långsiktig planering av utemiljön. Förutom kunskap om träd och planteringar förväntas du ha kompetens inom exempelvis allmän skötsel, reparation av markbeläggningar och säkerhetskrav för lekplatser. Under vinterhalvåret kommer du ansvara för snö- och halkbekämpning.

Du ingår i en arbetsgrupp med miljövärdar och fastighetsskötare som samarbetar för att skapa och utveckla trivsamma utemiljöer för våra hyresgäster. Det innebär bland annat att komma med förslag, planera och projektera för att lyfta Biskopsgårdens utemiljö ytterligare. Förutom din arbetsgrupp i Biskopsgården har du stöd av Bostadsbolagets trädgårdsspecialist som samordnar våra miljövärdar för kunskaps- och erfarenhetsutbyte.

Biskopsgården är ett av Bostadsbolagets utvecklingsområden där vi gemensamt kraftsamlar för att öka trivseln och tryggheten. Ett intensivt och spännande arbete där vi bland annat tar ett större fokus på social hållbarhet och utökar vårt samhällsansvar. Som miljövärd i Biskopsgården kommer du att vara en viktig del av detta arbete.

Kvalifikationer
Vem vi tror att du är
Vi söker dig med trädgårdsutbildning, till exempel från gymnasie- eller yrkeshögskola och med dokumenterad erfarenhet från trädgårdsarbete i större format. B-körkort är ett krav.
Som person är du bra på att planera och prioritera ditt arbete. Du samarbetar gärna med dina kollegor i arbetsgruppen och är flexibel i förhållande till kund och verksamhetskrav.

Att jobba hos oss innebär mycket kontakt med våra hyresgäster, till exempel vid frågor om källsortering, kompostering och trädgårdsskötsel. Det är därför viktigt att du också känner dig bekväm med den sociala delen av jobbet.

För att trivas i rollen drivs du av att bidra till samhällsnyttan och vill vara med och jobba för att påverka och förändra ett bostadsområde i en positiv riktning.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2021-04-25
Referensnummer: C52408

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: 1753-01-01

Kontaktpersoner
Sara Gustafsson, sara.gustafsson@bostadsbolaget.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostadsbolaget är Göteborgs första allmännyttiga bostadsföretag. Vi bildades 1945 för att ta krafttag mot bostadsbristen och höja standarden på bostäderna. Mycket har hänt sedan dess men uppgiften är densamma. Vi har över 24 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Som ett av Sveriges största bostadsföretag är vi en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Bostadsbolagets verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Med det menar vi att vi vill att du ska må bra både hemma och på jobbet. Vi erbjuder därför bra friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider, kostförmån och bra reseförmåner.

Varje dag arbetar våra cirka 340 medarbetare för att leverera goda hem och service i toppklass till våra hyresgäster. Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2021-04-25

Bostadsbolaget söker serviceinriktade fastighetsvärdar

Arbetsbeskrivning
Vi står inför ett generationsskifte och en spännande resa där vi ska möta nya utmaningar inom bland annat teknik och digitalisering. Nu söker vi fastighetsvärdar som vill vara med oss på resan!

Om jobbet
Vill du vara med och bidra till samhällsnyttan och jobba för att skapa service i toppklass för våra hyresgäster? Nu söker vi tre fastighetsvärdar till våra distrikt Hisingen och Öster. Jobbet som fastighetsvärd är omväxlande och kul. Som fastighetsvärd hos oss har du mycket eget ansvar, varierande arbetsuppgifter och daglig kontakt med våra viktigaste intressenter våra hyresgäster. Du löser inte bara praktiska problem, som till exempel reparationer i lägenheter, utan bidrar också till att våra hyresgäster känner sig trygga och nöjda med sitt boende. För dig är service viktigt och du värdesätter det sociala mötet med hyresgästerna och din unika arbetsmiljö – våra hyresgästers hem. Förutom din goda känsla för service har du också intresse och nyfikenhet för ny teknik.

Rollen som fastighetsvärd kräver att du är strukturerad, kommunikativ, lösningsorienterad och gärna tar dig an nya utmaningar. Du arbetar fritt med mycket eget ansvar. Du har bland annat budgetansvar för ditt område. Du är självständig i ditt arbete men tillhör en arbetsgrupp med fastighetsskötare, miljövärdar och lokalvårdare som du samarbetar och har gemenskap med i området.

Vad vi kan erbjuda
Det händer mycket på Bostadsbolaget och vår verksamhet utvecklas för att ännu bättre möta målet att vara Göteborgs bästa hyresvärd. Vi står inför ett generationsskifte och en spännande resa där vi ska möta nya utmaningar inom bland annat teknik och digitalisering. En resa som vi hoppas att du vill vara med på!

På Bostadsbolaget erbjuder vi en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, inflytande över den egna arbetssituationen och öppenhet. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans. Som medarbetare hos oss ska man också känna dig trygg och säker på jobbet.

Kvalifikationer
Vem vi tror att du är
Du har en fastighetsrelaterad utbildning som förvaltare, fastighetsskötare, fastighetsvärd eller motsvarande. Alternativt har du arbetat i närliggande bransch och/eller kan visa på likvärdiga yrkeskunskaper. Tidigare erfarenhet från yrket är meriterande. B-körkort är ett krav.

För att trivas i rollen drivs du av att bidra till samhällsnyttan och vill vara med och jobba för att påverka och förändra ett bostadsområde i en positiv riktning.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2021-04-25
Referensnummer: C52374

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: 1753-01-01

Kontaktpersoner
Sara Gustafsson, sara.gustafsson@bostadsbolaget.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostadsbolaget är Göteborgs första allmännyttiga bostadsföretag. Vi bildades 1945 för att ta krafttag mot bostadsbristen och höja standarden på bostäderna. Mycket har hänt sedan dess men uppgiften är densamma. Vi har över 24 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Som ett av Sveriges största bostadsföretag är vi en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Bostadsbolagets verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Med det menar vi att vi vill att du ska må bra både hemma och på jobbet. Vi erbjuder därför bra friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider, kostförmån och bra reseförmåner.

Varje dag arbetar våra cirka 340 medarbetare för att leverera goda hem och service i toppklass till våra hyresgäster. Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2021-05-20

Teknisk förvaltare till GöteborgsLokaler

Vi söker en engagerad och självständig teknisk förvaltare som skall ansvara för tillsyn av inre och yttre miljö samt daglig drift i våra fastigheter och dess tekniska system. På avdelningen är vi i dag 5 medarbetare som arbetar med teknisk förvaltning av lokaler runt om i Göteborg, alla utgår från GöteborgsLokalers kontor i Gårda.

Vi erbjuder
Som teknisk förvaltare får du ett omväxlande arbete där du kan vara med och påverka. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att göra Göteborg till en bra stad att leva och verka i. Du arbetar i ett team med din närmaste chef, fastighetsförvaltare och centrumutvecklare.

I rollen ingår att du skall inom ditt förvaltningsområde se till att det är helt, rent och tryggt. Vi vill att du är duktig på att skapa goda relationer med lokalhyresgästen och det är du som tar hand om felanmälan från vårt felanmälanssystem. Du avropar enligt ramavtal för drift- och underhållstjänster samt se till att de blir utförda enligt överenskommelse. Tillsammans med teamchefen för Teknisk förvaltning kommer du att arbeta med energi- och driftoptimeringsfrågor. I samarbete med fastighetsförvaltaren svarar du för att underhållsplaner uppdateras. I rollen ingår kostnadsansvar och budgetarbete med budgetuppföljning.

Kvalifikationer och bakgrund
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet kring vad som beskrivs ovan. Som person är du stabil, trygg och drivande. Du gillar att träffa människor, är flexibel och serviceinriktad. Du har lätt för att samarbeta och är förtroendeingivande samt diplomatisk samtidigt som du måste vara handlingskraftig. Du är prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte är den andra lik.

Lämplig utbildning är inom el, vvs, bygg eller förvaltning.

Vi arbetar i flera olika system så god datavana behövs, att arbeta i Office-paketet är naturligt för dig.

Du reser i tjänsten därför är B-körkort ett krav.

Ansökan
Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2021-05-20. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in ditt CV och personliga brev redan idag. Skicka in din ansökan via mail till info@goteborgslokaler.se.

Har du några frågor, kontakta gärna Tommy Nilsson (Teamchef Teknisk förvaltning) 031-335 01 71 tommy.nilsson@goteborgslokaler.se eller Anders Rydholm (facklig företrädare Unionen), 031-335 01 23, anders.rydholm@goteborgslokaler.se.

Omtanke, kompetens och kundfokus är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag. I vårt arbete utgår vi ifrån vår värdegrund, läs mer om den och om oss på goteborgslokaler.se.


GöteborgsLokaler äger och förvaltar stadsdelstorg, butiks- och kontorslokaler i Göteborg. Målet är att skapa trivsamma, trygga och tillgängliga torg med ett utbud av det som göteborgaren behöver i sin vardag. På så sätt bidrar vi till att bygga en hållbar stad. I bolaget finns också Framtidens IT som ansvarar för drift och support för Göteborgs Stads bolag inom lokal- och bostadskoncernen.

GöteborgsLokaler är en del av Göteborgs Stad. #viärgöteborg

Till rekryterare och annonsörer: Vi har redan aktivt valt vilka kanaler vi önskar annonsera denna tjänst.

 

 

Dela
Skriv ut

 

Kontakta oss

 


Välkommen att kontakta oss. Här hittar du alla kontaktuppgifter du behöver.

Postadress
Förvaltnings AB Framtiden
Sven Hultins Plats 2
412 58 Göteborg
Besök: Johanneberg Science Park

Växel
031-773 75 50

Epost                                            framtiden@framtiden.se


Kontakta våra dotterbolag

Bostadsbolaget Egnahemsbolaget Familjebostäder  Framtiden Byggutveckling
Poseidon Störningsjouren Gårdstensbostäder GöteborgsLokaler
   

Medarbetare i Förvaltnings AB Framtiden

Ann Grensner Blomqvist
Ekonomiassistent
031-773 75 58
e-post
Terje Johansson
VD/Koncernchef
031-719 31 60
e-post
Anna Collby
Affärsutvecklare
031-719 31 46
e-post



Magnus Holmberg
Redovisningschef
031-773 75 56
e-post
Marita Åblad
Finans
031-773 75 59
e-post
Mohamed Hama Ali
Chefsjurist
031-773 75 54
e-post



Lars Just
Ekonomichef
031-773 75 57
e-post
Lena Hagenfeldt
VD-assistent
031-719 31 50
e-post
Eva Paulson
Hyresmarknadschef
031-773 75 67
e-post



Anna-Karin Trixe
Stabchef
031-773 75 51
e-post
Jessica Wejemark
Säkerhetschef
e-post
Linda Björk
HR-chef
031-773 75 66
e-post



Sükran Dogan
Planeringsledare
031-773 75 53
e-post
Anna Staxäng
Kvalitetschef
031-773 75 52
e-post
Gudrun Nilsson
IT-strateg
031-719 31 55
e-post



Minna Signori
Jurist
031-773 75 55
e-post
Lars Magnusson
Business Controller
031-719 31 53
e-post
Erik Zaar
Kommunikationschef
031-389 75 41
e-post



Helene Blomberg
Chef Boendeutveckling
031-389 75 43
e-post
Lars Bankvall
Forsknings- och utvecklingschef
031-389 75 40
e-post
Dan Sandén
Teknisk chef
031-773 75 64
e-post



Annie Hohlfält
Utvecklingschef Social Hållbarhet
031-389 75 42
e-post