Dotterbolag & organisation

VÅRA DOTTERBOLAG

I Framtidenkoncernen ingår Framtiden Byggutveckling, Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Egnahemsbolaget, GöteborgsLokaler och Störningsjouren. Framtidenkoncernen är en del av Göteborgs Stad. Det finns mycket erfarenhet och kunskap hos våra dotterbolag och tillsammans utvecklar och bygger vi Göteborg.

STYRELSE SAMT DAGORDNING OCH PROTOKOLL

Här hittar ni dagordning och protokoll.
 .  .
..
Ordinarie ledamöter Framtiden:
Kjell Björkqvist (L) ordf.
Stefan Svensson (M) 1:e v ordf.
Roger Höög(V) 2:e v ordf.
Amalia Rud Pedersén (S)
Jan Jörnmark (D)
Martin Nilsson (MP)
Bernt Sabel (S)
Erik Woxlin (KD)
Tamara Nesic (S)
Suppleanter:
Jeta Ibishi (M)
Johannes Hulter (S)
Johan Svensson (V)
Tove Krabo (D)
Daniel Augustsson (C)
Gunnar Ekeroth (MP)
 
Ordinarie arbetstagarrepresentanter:
Niklas Nordell (PTK)
Simon Kappelmark (LO)
Per-Åke Westlund (LO)..
Arbetstagarsuppleanter:
Annika Berntsson (PTK)
Göran Helgegren (PTK)
Niclas Blomnell (LO)
Lekmannarevisorer:
Bengt Bivall (V)
Lars-Ola Dahlqvist (S)

..
Lekmannarevisorssuppleanter:
Gun Cederborg (V)
Birgitta Adler (S)

..
Auktoriserad revisor:
Karin Olsson
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB
   
Framtiden Byggutveckling
Ordinarie ledamöter:
Terje Johansson
Michael Pirosanto
Camilla Hallquist
Erik Windt Wallenberg
Lekmannarevisorer:
Lars-Ola Dahlqvist (S)
Lars Bergsten (M)
Auktoriserad revisor:
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB

KONCERNLEDNING

VD och koncernchef Förvaltnings AB Framtiden
Terje Johansson 
VD Framtiden Byggutveckling
Martin Blixt

VD Poseidon
Lena Molund Tunborn
VD Bostadsbolaget
Kicki Björklund
VD Familjebostäder
Ulf Berglund (tf)
VD Egnahemsbolaget
Erik Windt Wallenberg
VD Gårdstensbostäder
Michael Pirosanto
VD GöteborgsLokaler
Robert Hörnquist

VD Störningsjouren
Sofia Gärdsfors

 

 

Finansiell information

Stäng

Stäng

Stäng

Policydokument

Våra policydokument

Förutom ägardokumentet utgör policydokument viktiga styrinstrument för verksamheten. Vi har koncerngemensamma policydokument beslutade av koncernstyrelsen och stadenövergripande policydokument som har beslutats av Kommunfullmäktige.

Policydokument antagna av koncernstyrelsen

 

Policydokument antagna av kommunfullmäktige och koncernstyrelsen

Policydokument som är antagna av kommunfullmäktige finns att läsa på goteborg.se

Press

Vi svarar gärna på frågor som rör vår verksamhet. Har du frågor om Framtidenkoncernen, kontakta i första hand våra kommunikationsansvariga. I nyhetsflödet “Senaste nytt” till höger på sidan publiceras nyheter och pressmeddelanden från koncernen.


 Presskontakt

Erik Zaar, kommunikationschef, 031-389 75 41, erik.zaar@framtiden.se

 


Nyheter och pressmeddelanden publiceras också i vårt nyhetsrum på MyNewsdesk

Lediga jobb

Framtiden söker fler engagerade medarbetare

I vår koncern arbetar 1000 medarbetare i olika roller som till exempel fastighetsvärdar, förvaltare, miljövärdar, projektledare men också i stödfunktioner inom ekonomi, it och kundservice.

Vår gemensamma kultur i koncernen präglas av ett starkt kundfokus, affärsmässighet och stolthet över det uppdrag vi har. Vi arbetar kontinuerligt för att utvecklas och förbättras tillsammans.

Framtidenkoncernen arbetar mycket med att vara en säker, trygg och inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare känner en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva. Våra mätningar visar glädjande nog att medarbetarna upplever sig inkluderade, säkra och trygga i sina arbeten.

Våra medarbetarundersökningar som görs i realtid visar att vi har engagerade medarbetare som upplever att de har meningsfulla jobb.

Vi behöver bli fler som kan vara med och göra skillnad. Här hittar du lediga tjänster inom koncernen. 

Aktuellt just nu

Redovisningsekonom till Gårdstensbostäder

>
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2021-12-06

Redovisningsekonom till Gårdstensbostäder

Arbetsbeskrivning
Vårt företag är inte en traditionell hyresvärd. Genom socialt ansvar, engagemang bland hyresgäster och samarbete med förenings- och näringsliv utvecklar vi hela Gårdsten. Det gör vi ur tre perspektiv på hållbarhet: socialt, ekologiskt och ekonomiskt. Det har lett till att vi nu ses som en nationell och internationell förebild, med både priser och utmärkelser. Gårdsten har vänt från problemområde till förebild.

Nu behöver vi förstärka vår ekonomiavdelning med en redovisningsekonom. Ekonomiavdelningen ansvarar för rapportering, analyser och beslutsunderlag till VD, styrelsen och moderbolaget. Vi stödjer också verksamheten med rutiner och förbättringsförslag i de ekonomiska processerna samt säkerställer att rätt information lämnas till alla våra intressenter.

Avdelningen består idag av ekonomichef, redovisningsansvarig, ekonomiassistent och personaladministratör.

Som redovisningsekonom hos oss arbetar du med många olika arbetsuppgifter inom ekonomi, exempelvis:
– Löpande bokföring, avstämningar, analyser och bokslutsarbete
– Ekonomisk rapportering och projektredovisning
– Fakturahantering och löpande arbete med kund- och leverantörsreskontra
– Momsredovisning samt deklarationsarbete
– Ta fram Rutinbeskrivningar inom ekonomiavdelningen
– Skriva årsredovisning

Vi är en liten avdelning som har nära samarbete med varandra och stöttar varandra vid arbetstoppar, semestrar och annan frånvaro.

Eftersom vi värdesätter kontakten med våra hyresgäster ingår i alla våra tjänster på bolaget att även delta i olika aktiviteter som görs med våra hyresgäster varje onsdag mellan klockan 16.30 och 19.00. Vi arbetar 40 timmars vecka och slutar kl.12.45 på fredagar. Övriga veckodagar arbetar vi vanlig kontorstid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är analytisk och noggrann. En siffermänniska som är strukturerad och behärskar Excel på en hög nivå. Du behöver vara flexibel och självgående för att klara jobbet. Goda kunskaper i Office365 är ett måste. Som redovisningsekonom hos oss måste du vara van att hålla deadlines. Du vet också att det krävs extra insatser vid delårs- och årsbokslut. God kommunikativ förmåga och ett socialt engagemang är egenskaper som uppskattas.

Vi söker dig som är civilekonom eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning. Vi ser helst sökande med minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete. Du har goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler.

Du bör ha mycket goda kunskaper i avstämningar och bokslutsarbete.

Vi arbetar idag med ekonomisystemet Raindance samt anläggningsregistret PAL, men kommer i början av år 2022 att implementera Agresso som ett nytt ekonomisystem. Om du har erfarenhet från Agresso är detta mycket meriterande.

All ekonomisk rapportering sker i programmet IBM Cognos Controller.

Övrig information
Gårdsten är miljonprogramsområdet som har fått ett nytt ansikte. Omvandlingen startade 1997 med en medveten strategi att bedriva ett förändringsarbete. Från ett av Sveriges mest segregerade områden är Gårdsten idag ett ur alla synvinklar väl fungerande område. Vi har blivit hedrade med både lovord, priser och utmärkelser. Tack vare en helhetssyn på boendet, och att bolaget varit en drivkraft i arbetet, klassas området nu som ett särskilt uppskattat bostadsområde. Förflyttningen ner i polisens lista är en framgångsfaktor för hela Gårdsten.

Gårdstensbostäder har idag nöjda hyresgäster som trivs och vill bo kvar och allt fler väljer Gårdsten som livs- och boendemiljö. Ett ständigt utvecklingsarbete pågår i dialog med våra hyresgäster. Just nu förverkligas Vision 2025 som innebär en förtätning av Gårdsten och det byggs en blandstad.

Du kan läsa mer om bolaget på vår hemsida www.gardstensbostader.se

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2021-12-06
Referensnummer: C68858

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Kontaktperson
Christina Wilhelmsson, Ekonomichef, 031-332 60 17

Om Gårdstensbostäder AB
Gårdstensbostäder verkar i Gårdsten, en stadsdel i norra Göteborg. Bolaget ingår som en del i Framtidenkoncernen, som i sin tur ägs av Göteborgs Stad. Lägenhetsbeståndet omfattar 2 751 hyreslägenheter samt cirka 20 000 kvadratmeter lokalyta. Bolaget har över 7 000 boende med ursprung från hela världen. Det är ett dynamiskt och kulturellt mångfacetterat bostadsområde.

 

Dela
Skriv ut

 

Kontakta oss

 


Välkommen att kontakta oss. Här hittar du alla kontaktuppgifter du behöver.

Postadress
Förvaltnings AB Framtiden
Sven Hultins Plats 2
412 58 Göteborg
Besök: Johanneberg Science Park

Växel
031-773 75 50

Epost                                            framtiden@framtiden.se


Kontakta våra dotterbolag

Bostadsbolaget Egnahemsbolaget Familjebostäder  Framtiden Byggutveckling
Poseidon Störningsjouren Gårdstensbostäder GöteborgsLokaler
   

Medarbetare i Förvaltnings AB Framtiden

Ann Grensner Blomqvist
Ekonomiassistent
031-773 75 58
e-post
Terje Johansson
VD/Koncernchef
031-719 31 60
e-post
Anna Collby
Affärsutvecklare
031-719 31 46
e-post



Magnus Holmberg
Redovisningschef
031-773 75 56
e-post
Marita Åblad
Finans
031-773 75 59
e-post
Mohamed Hama Ali
Chefsjurist
031-773 75 54
e-post



Lars Just
Ekonomichef
031-773 75 57
e-post
Lena Hagenfeldt
VD-assistent
031-719 31 50
e-post
Eva Paulson
Hyresmarknadschef
031-773 75 67
e-post



Anna-Karin Trixe
Stabchef
031-773 75 51
e-post
Jessica Wejemark
Säkerhetschef
031-718 89 50
e-post
Linda Björk
HR-chef
031-773 75 66
e-post



Sükran Dogan
Planeringsledare
031-773 75 53
e-post
Anna Staxäng
Kvalitetschef
031-773 75 52
e-post
Gudrun Nilsson
IT-strateg
031-719 31 55
e-post



Minna Signori
Jurist
031-773 75 55
e-post
Lars Magnusson
Business Controller
031-719 31 53
e-post
Erik Zaar
Kommunikationschef
031-389 75 41
e-post



Helene Blomberg
Chef Boendeutveckling
031-389 75 43
e-post
Lars Bankvall
Forsknings- och utvecklingschef
031-389 75 40
e-post
Dan Sandén
Teknisk chef
031-773 75 64
e-post



Annie Hohlfält
Utvecklingschef Social hållbarhet
031-389 75 42
e-post
Nina Jacobsson Stålheim Utvecklingschef Ekologisk hållbarhet 031-773 75 55
e-post