Vi bygger det hållbara samhället för framtiden

Som en av Sveriges största fastighetskoncerner arbetar vi varje dag med att utveckla boendet i Göteborg. Vi vill skapa hållbara, trygga miljöer där människor trivs och vill leva.

Framtidenkoncernen är en fastighetskoncern som ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad och omfattar bostäder, fastighetsförvaltning, produktion av nya bostäder och störningsservice. Vi tillför, erbjuder och utvecklar bostäder åt olika typer av bostadskonsumenter, ger de boende inflytande över sin bostad och dess närmaste omgivning samt möjlighet att utveckla sin egen välfärd. I Framtidenkoncernen ingår Framtiden Byggutveckling, Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Egnahemsbolaget  och Störningsjouren. Vi har cirka 72.000 lägenheter i Göteborg. Det innebär att var fjärde göteborgare bor hos oss. Vår ambition är att successivt nå en produktion om 1 400 färdigställda bostäder per år. Samtidigt arbetar vi för att öka integrationen och välfärden i våra bostadsområden och att minska påverkan på miljön.

Läs mer

Stäng

Vi bygger framtidens Göteborg

”Vi bygger det hållbara samhället för framtiden”. Så lyder vår vision. Framtidenkoncernen finns till för göteborgarna. Våra hyresgäster ska trivas, ha en meningsfull tillvaro och leva i goda livsmiljöer.

”Vi bygger det hållbara samhället för framtiden”. Så lyder vår vision. Framtidenkoncernen finns till för göteborgarna. Våra hyresgäster ska trivas, ha en meningsfull tillvaro och leva i goda livsmiljöer. Våra medarbetare gör ett fantastiskt jobb varje dag och det skapar förutsättningar för ett hållbart Göteborg idag och i framtiden. Varje ord i vår vision definieras: Vi – alla medarbetare, Göteborgs Stad, hyresgäster, akademin och partners. Bygger – nytt, förädlar och förvaltar bostäder, lokaler, torg och parkeringar. Hållbara samhället – socialt, ekologiskt och ekonomiskt. För – göteborgarna, regionen, potentiella hyresgäster och kunder. Framtiden – utveckling för ett attraktivare Göteborg.

Läs mer

Stäng

Vi bidrar till ökad välfärd

Vi finns för att utveckla och stärka Göteborg som bostadsort och regioncentrum. Vi skapar affärsmässig samhällsnytta, utvecklar bostäder och bidrar till trygghet och trivsel. Vi bidrar till ökad välfärd.

Vi finns för att utveckla och stärka Göteborg som bostadsort och regioncentrum. Vi skapar affärsmässig samhällsnytta, utvecklar bostäder och bidrar till trygghet och trivsel. Vi bidrar till ökad välfärd.

Vår affärsidé
Framtidenkoncernen skapar affärsmässig samhällsnytta och är en strategisk aktör i syfte att stärka Göteborg som bostadsort och regioncentrum.

Framtidenkoncernen ska tillföra, erbjuda och utveckla bostäder åt olika typer av bostadskonsumenter.

Framtidenkoncernen ska bidra till trygghet, trivsel och service och ge de boende inflytande över sin bostad och dess närmaste omgivning samt möjlighet att utveckla sin egen välfärd.

Läs mer

Stäng

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vill du prenumerera på vårt koncerngemensamma digitala nyhetsbrev?

Vill du prenumerera på vårt koncerngemensamma digitala nyhetsbrev? Här får du information om mycket av det som händer i Framtidenkoncernen, Sveriges största allmännytta.

Klicka här för att anmäla dig!

Läs mer

Stäng

Dotterbolag & organisation

VÅRA DOTTERBOLAG

I Framtidenkoncernen ingår Framtiden Byggutveckling, Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Egnahemsbolaget och Störningsjouren. Framtidenkoncernen är en del av Göteborgs Stad. Det finns mycket erfarenhet och kunskap hos våra dotterbolag och tillsammans utvecklar och bygger vi Göteborg.

STYRELSE SAMT DAGORDNING OCH PROTOKOLL

Här hittar ni dagordning och protokoll.
 .  .
..
Ordinarie ledamöter Framtiden:
Kjell Björkqvist (L) ordf.
Stefan Svensson (M) 1:e v ordf.
Roger Höög(V) 2:e v ordf.
Amalia Rud Pedersén (S)
Jan Jörnmark (D)
Martin Nilsson (MP)
Bernt Sabel (S)
Erik Woxlin (KD)
Johannes Hulter (S)
Suppleanter:
Susanne Wirdemo (M)
Tamara Nesic (S)
Johan Svensson (V)
Tove Krabo (D)
Daniel Augustsson (C)
Gunnar Ekeroth (MP)
 
Ordinarie arbetstagarrepresentanter:
Ulla Berg (PTK)
Per Olsson (PTK)
Simon Kappelmark (LO)
Jan-Olov Isacsson (LO)..
Arbetstagarsuppleanter:
Viveca Bertelsen (PTK)
Niclas Blomnell (LO)
Lekmannarevisorer:
Bengt Bivall (V)
Lars-Ola Dahlqvist (S)

..
Lekmannarevisorssuppleanter:
Gun Cederborg (V)
Birgitta Adler (S)

..
Auktoriserad revisor:
Karin Olsson
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB
   
Framtiden Byggutveckling
Ordinarie ledamöter:
Terje Johansson
Michael Pirosanto
Camilla Hallquist
Mikael Dolietis
Lekmannarevisorer:
Lars-Ola Dahlqvist (S)
Lars Bergsten (M)
Auktoriserad revisor:
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB

KONCERNLEDNING

VD och koncernchef Förvaltnings AB Framtiden
Terje Johansson 
VD Framtiden Byggutveckling
Martin Blixt
VD Poseidon
Lena Molund Tunborn
VD Bostadsbolaget
Kicki Björklund
VD Familjebostäder
Per-Henrik Hartman
VD Egnahemsbolaget
Mikael Dolietis
VD Gårdstensbostäder
Michael Pirosanto
VD Störningsjouren
Sofia Gärdsfors
 

 

Finansiell information

Stäng

Stäng

Stäng

Policydokument

Våra policydokument

Förutom ägardokumentet utgör policydokument viktiga styrinstrument för verksamheten. Vi har koncerngemensamma policydokument beslutade av koncernstyrelsen och stadenövergripande policydokument som har beslutats av Kommunfullmäktige.

Policydokument antagna av koncernstyrelsen

 

Policydokument antagna av kommunfullmäktige och koncernstyrelsen

Policydokument som är antagna av kommunfullmäktige finns att läsa på goteborg.se

Press

Vi svarar gärna på frågor som rör vår verksamhet. Har du frågor om Framtidenkoncernen, kontakta i första hand våra kommunikationsansvariga. I nyhetsflödet ”Senaste nytt” till höger på sidan publiceras nyheter och pressmeddelanden från koncernen.


 Presskontakt

Katrin Amgarth, tf pressansvarig, 031-731 67 79, katrin.amgarth@familjebostader.se    

 


Vår logotyp Här finns logotyp för nedladdning i formaten: EPS, JPG, PNG och TIF samt vår grafiska manual. Framtiden-logotyper (ZIP-fil) Grafisk manual (PDF) Nyheter och pressmeddelanden publiceras också på MyNewsdesk

 

Följ Framtidenkoncernen

Lediga jobb

Framtiden söker fler engagerade medarbetare

I vår koncern arbetar 1000 medarbetare i olika roller som till exempel fastighetsvärdar, förvaltare, miljövärdar, projektledare men också i stödfunktioner inom ekonomi, it och kundservice.

Vår gemensamma kultur i koncernen präglas av ett starkt kundfokus, affärsmässighet och stolthet över det uppdrag vi har. Vi arbetar kontinuerligt för att utvecklas och förbättras tillsammans.

Framtidenkoncernen arbetar mycket med att vara en säker, trygg och inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare känner en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva. Våra mätningar visar glädjande nog att medarbetarna upplever sig inkluderade, säkra och trygga i sina arbeten.

Våra medarbetarundersökningar som görs i realtid visar att vi har engagerade medarbetare som upplever att de har meningsfulla jobb.

Vi behöver bli fler som kan vara med och göra skillnad. Här hittar du lediga tjänster inom koncernen. 

Aktuellt just nu

Webmaster till Bostadsbolaget

>

Redovisningschef till Bostadsbolaget

>

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd till Bostadsbolaget

>

Löneadministratör till Störningsjouren i Göteborg

>

Ombyggnadschef till Poseidon

>
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-06-21

Webmaster till Bostadsbolaget

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med information och utveckling av vår webbplats, ansvara för drift och underhåll, förbättra användarvänligheten genom tillgänglighetsdirektivet samt vara med och införa ny teknik.

Du arbetar med vårt intranät i SharePoint, skriver och lägger upp nyheter, är med i utveckling och införande av nya webbdelar, samt ingår i den koncerngemensamma intranätsgruppen.
Du kommer delansvara för införandet av vår nya kundapplikation och delta i den koncerngemensamma app-gruppen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom marknadsföring, kommunikation eller liknande med stort fokus på IT. Du ska ha några års arbetslivserfarenhet av arbete med webb och andra digitala plattformar. Du behärskar programmen WordPress och SharePoint och har lätt för att förstå och hantera nya program. Du är inte personen som tar till instruktionsboken i första hand utan gillar att lösa saker på egen hand.

Du kommer vara länken mellan Marknad- & kommunikationsavdelningen och diverse IT-personer och behöver därför ha hög teknikförståelse samtidigt som du förstår de mjuka värdena i vår kommunikation med hyresgäster. Du har mycket goda kunskaper i HTML, Officepaketet och behärskar svenska språket på en hög nivå. Du är den som våra kommunikatörer och administratörer kontaktar om de har problem med webb och intranät och du fungerar som en IT-support light internt.

Som person bör du vara bra på att ta initiativ, få saker att hända samt säkerställa leverans i rätt tid. Du har lätt för att skapa relationer, har erfarenhet av att driva projekt och trivs i interaktion med andra. Du gillar att ta dig an nya utmaningar, fokuserar på kundtillfredsställelse, samtidigt som du förstår tekniken bakom. Du levererar service av hög kvalitet i enlighet med organisationens värderingar och vision.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2020-06-21
Referensnummer: A959342

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Tillträde: 2020-08-01

Kontaktpersoner
Catharina Hagwall, 031-7315000, catharina.hagwall@bostadsbolaget.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostadsbolaget är ett av Göteborgs största bostadsföretag vilket gör oss till en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Hos oss får du chansen att utvecklas, utmanas och varje dag arbeta för att leverera goda hem och service i toppklass till våra hyresgäster.
Vi arbetar aktivt med vår värderingsgrund och vill att våra medarbetare ska tycka at det är roligt att gå till jobbet med målsättningen att vara Göteborgs bästa hyresvärd. För att bli det jobbar vi långsiktigt, för en hållbar och miljöanpassad samhällsutveckling inom såväl hårda som mjuka frågor. Hos oss anser vi att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Med det menar vi att du ska må bra både hemma och på jobbet. Vi erbjuder därför bra friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider, kostförmån och bra reseförmåner.
Sedan 2018 arbetar vi med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsställen.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-08-01

Redovisningschef till Bostadsbolaget

Arbetsbeskrivning
Som redovisningschef hos oss ansvarar du för den ekonomiska redovisningen för Bostadsbolaget AB och våra två kommanditbolag. Totalt har vi hyresintäkter på ca 1.900 Mkr och en balansomslutning på nästan 10.000 Mkr. Vi har ett övervärde på våra fastigheter på 25.000 Mkr.

Redovisningschefen tillhör ekonomiavdelningen som är placerad på kontoret i centrala Göteborg och består av 14 medarbetare. Du rapporterar till ekonomichefen och har personalansvar för redovisningsgruppen som, förutom dig, består av tre medarbetare.

Du ansvarar också för:
• Upprätta månads-, delårs- & årsbokslut inklusive IFRS-rapportering.
• Avstämningar i samband med bokslut.
• Personalansvar för redovisningsgruppen som består av tre personer.
• Du ansvarar och samordnar Bostadsbolagets konterings- och redovisningsfrågor både för våra distrikt och centrala funktioner.
• Skattemässiga beräkningar.
• Inkomstdeklaration.
• Upprätta årsredovisningar.
• Sammanställning av statistik till Sveriges allmännytta & SCB.

Utöver detta ingår du i Ledarforum för Bostadsbolagets samtliga chefer samt i Framtiden-koncernens redovisningsråd. Du har kontakt med våra revisorer samt deltar i koncerngemensamma projekt.

Kvalifikationer
Du är utbildad civilekonom eller har motsvarande formella kunskaper med inriktning mot redovisning. Du har tidigare arbetserfarenhet av att upprätta bokslut och årsredovisningar och har arbetat tidigare i liknande yrkesroll. Det är positivt om du dessutom haft någon erfarenhet från personalledning.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2020-08-01
Referensnummer: A958964

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: 1753-01-01

Kontaktpersoner
Maria Hultgren, 031-7315000, maria.hultgren@bostadsbolaget.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostadsbolaget är ett av Göteborgs största bostadsföretag vilket gör oss till en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Hos oss får du chansen att utvecklas, utmanas och varje dag arbeta för att leverera goda hem och service i toppklass till våra hyresgäster.
Vi arbetar aktivt med vår värderingsgrund och vill att våra medarbetare ska tycka at det är roligt att gå till jobbet med målsättningen att vara Göteborgs bästa hyresvärd. För att bli det jobbar vi långsiktigt, för en hållbar och miljöanpassad samhällsutveckling inom såväl hårda som mjuka frågor. Hos oss anser vi att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Med det menar vi att du ska må bra både hemma och på jobbet. Vi erbjuder därför bra friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider, kostförmån och bra reseförmåner.
Sedan 2018 arbetar vi med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsställen.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-06-12

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd till Bostadsbolaget

Arbetsbeskrivning
I Majviken arbetar vi lite annorlunda då fastigheterna inrymmer ett generationsboende med flera attraktiva gemensamma utrymmen samt trygghetsbostäder för våra äldre hyresgäster. Detta är därför en tjänst som kräver lite utöver det vanliga i fråga om service och att hålla ihop och driva på områdets utvecklingsarbete. Något som också gör tjänsten extra kul och utvecklande. Här driver du som fastighetsvärd mindre projekt, deltar i och uppskattar lagarbete samt värnar om en nära dialog med dina hyresgäster.

Att jobba som fastighetsvärd hos Bostadsbolaget innebär stort ansvar och en daglig kontakt med våra viktigaste intressenter – våra hyresgäster. Du löser inte bara praktiska problem som t ex reparationer i lägenheter, utan bidrar också till att våra hyresgäster känner sig trygga och nöjda med sitt boende. För dig är service viktigt och du värdesätter det sociala mötet med hyresgästerna och din unika arbetsmiljö – våra hyresgästers hem.

Kvalifikationer
Förutom din goda känsla för service har du också intresse och nyfikenhet för ny teknik.
Rollen som fastighetsvärd kräver dessutom att du är strukturerad, kommunikativ, lösningsorienterad och gärna tar dig ann nya utmaningar. Du arbetar fritt med mycket eget ansvar, du har bland annat budgetansvar för ditt område. Du samarbetar också bra med dina kollegor så att ni tillsammans skapar en effektiv och uppskattad förvaltning i området.
Du har en fastighetsrelaterad utbildning som förvaltare, fastighetsskötare, fastighetsvärd eller motsvarande. Alternativt har du arbetat i närliggande bransch och/eller kan visa på likvärdiga yrkeskunskaper. B-körkort är ett krav.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2020-06-12
Referensnummer: A956820

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: 1753-01-01

Kontaktpersoner
Magnus Redenheim, 031-7315080, magnus.redenheim@bostadsbolaget.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostadsbolaget är ett av Göteborgs största bostadsföretag vilket gör oss till en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Hos oss får du chansen att utvecklas, utmanas och varje dag arbeta för att leverera goda hem och service i toppklass till våra hyresgäster.
Vi arbetar aktivt med vår värderingsgrund och vill att våra medarbetare ska tycka at det är roligt att gå till jobbet med målsättningen att vara Göteborgs bästa hyresvärd. För att bli det jobbar vi långsiktigt, för en hållbar och miljöanpassad samhällsutveckling inom såväl hårda som mjuka frågor. Hos oss anser vi att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Med det menar vi att du ska må bra både hemma och på jobbet. Vi erbjuder därför bra friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider, kostförmån och bra reseförmåner.
Sedan 2018 arbetar vi med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsställen.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-06-03

Löneadministratör till Störningsjouren i Göteborg

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är en driven person, som är bekväm med att arbeta självständigt med hela löneprocessen, som tycker om ekonomi och att ta stort eget ansvar.

Vi erbjuder nu en varierande och spännande tjänst med flera olika inslag så som:
– fullt eget ansvar för hela löneadministration,
– grundläggande ekonomihantering samt
– uppföljning/internkontroll.

Du kommer på så vis få jobba med helheten i nära samarbete med vår ekonomichef.

Tjänsten kommer fördelas mellan olika områden som beskrivs här nedan:

Som löneadministratör kommer du ansvara för alla delar i löneutbetalningsprocessen och vara en viktig supportfunktion när det gäller lagar, avtal och personalsystem. Detta innebär allt från registrering av anställningar, löneunderlag, frånvarohantering, förmånshantering och själva lönekörningen till rättningar av tidrapportering, arkivering och att skriva intyg. Vi hanterar ca 60 löner varje månad. För dessa uppgifter använder vi systemen Hogia Lön, Hogia Personal samt Tidomat. Det är meriterande om du har erfarenhet från dessa.

Som ekonomiadministratör kommer du bland annat arbeta med löpande fakturering och bokföring, kvittohantering, statistik. För dessa uppgifter använder vi främst systemen Lime, Agresso, Hypergene, Proceedo vilket är meriterande om du har kunskaper i.

I övrigt kommer det ingå att bidra till bolagets internkontroll avseende planering och kontrollaktiviteter i samarbete med VD.

Tjänsten innefattar flera delar där vi bedömer att erfarenhet från löneadministration är den viktigaste kompetensen. Övriga delar kommer vi lära upp dig i och detta innebär att du har ett stort intresse för ekonomi och har ett driv att lära dig nya uppgifter. Vi kommer därmed att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna hos rätt person för rollen.

Bolaget har vuxit mycket under senare år, varpå tjänsten kan komma att förändras efter hand som processer utvecklas och digitaliseras. Är du en person som gillar förändringar, vill jobba i ett bolag som gör skillnad på riktigt och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss!

Kvalifikationer
Vi söker dig som är noggrann, självständig och social. Du är serviceinriktad, prestigelös och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Du är strukturerad och gillar ordning och reda och i en blandad tjänst som denna behöver du kunna vara flexibel och anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen.

För att passa i rollen som löneadministratör hos oss söker vi dig som har:

– Erfarenhet från löneadministration 3-5 år, gärna i Hogia och Tidomat.
– Erfarenhet från ekonomiadministration: gärna i systemen Lime, Agresso, Hypergene, Proceedo
– Kompetens i Office-paketet med fokus på Excel

Du behöver ha god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2020-06-03
Referensnummer: A956624

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: 2020-08-17

Kontaktpersoner
Sofia Gärdsfors, 031-7738384, sofia.gardsfors@storningsjouren.goteborg.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Störningsjouren står för Trygghet!
På Störningsjouren är vi idag drygt 55 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Störningsjourens verksamhet pågår dygnet runt, året runt, vardag och helgdag med att hjälpa de boende att hantera situationer som påverkar deras trygghet och säkerhet. Vi arbetar med akuta störningar kvälls-och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd.
Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg.
Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av sju dotterbolag i Framtidenkoncernen som är en av landets största fastighetsägare. Framtidenkoncernen ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad.

Dela
Skriv ut
Dela
Skriv ut
Ansök senast: 2020-06-14

Ombyggnadschef till Poseidon

Är du en prestigelös, strategisk ledare med hög kompetens och erfarenhet inom bostadsbyggande? Har du dessutom förmågan att lätt skapa förtroende hos dina medarbetare? Då kan det vara dig vi söker.

Poseidon har många kontinuerliga renoverings- och ombyggnadsprojekt igång, nu och framåt i tiden. Som ombyggnadschef hos oss kommer du att ansvara för att handlägga bolagets underhålls- och investeringsplan och säkrar framdriften för våra samlade projekt avseende ekonomi, tid och kvalitet. Parallellt fungerar du som en lyhörd och inspirerande lagledare för Poseidons projektchefer, projektledare och biträdande projektledare, idag totalt fem personer.

I samverkan med chefen för avdelning Fastighetsutveckling och utvalda kolleger arbetar du även fram nya och förbättrade processer och rutiner kring underhåll och investeringar. Du har ansvar för att ta fram investeringsbeslut för projekt till ledningsgrupp och styrelser samt att du driver och är ansvarig som ombud i egna projekt. I din roll har du kontinuerlig kontakt med övriga medarbetare på avdelning Fastighetsutveckling, ekonomichefen samt distriktschefer, fastighetsförvaltare och fastighetsingenjörer på våra sju distrikt. Du rapporterar till chefen för vår avdelning Fastighetsutveckling och är stationerad på Poseidons huvudkontor i Gamlestaden.

Prestigelös, lyhörd och strategisk ledare sökes
För att lyckas i rollen är du en utåtriktad och driven person med ett dokumenterat prestigelöst och lyhört ledarskap. Din sociala förmåga gör att du har lätt för att kommunicera tydligt, både i tal och skrift, samt att du skapar goda, långsiktiga relationer såväl internt som externt.

I botten har du en utbildning som högskoleingenjör, är du civilingenjör Väg och Vatten eller Samhällsbyggnad är det meriterande, samt 10 års erfarenhet inom bygg-/fastighetsbranschen med inriktning mot projektledning samt projekt- och fastighetsutveckling varav minst 2 år som chef med personalansvar. Har du redan varit chef för projektchefer/-ledare är det klart meriterande. Du har arbetat med och har goda kunskaper inom bostadsbyggande och LOU, är van att arbeta med och granska kalkyler, samt att vi gärna ser att du har vana i att arbeta fram beslutsunderlag till ledningsgrupp och styrelse. Vi på Poseidon ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Vill du veta mer?
Då kan du kontakta vår chef för Fastighetsutveckling Markus Svedberg på telefon 031-332 10 26. Fackliga representanter är Diana Pusac för Unionen, telefon 031-332 11 99 samt Göran Helgegren, för Akademikerna, telefon 031-332 11 11.

Vi vill ha din ansökan via mejl senast 14 juni 2020 till jobbansokan@poseidon.goteborg.se. Urval och intervjuer sker löpande.


Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 26 800 bostäder i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i sju distrikt, nära våra hyresgäster.

Dela
Skriv ut

 

Kontakta oss

 


Välkommen att kontakta oss. Här hittar du alla kontaktuppgifter du behöver.

Postadress
Förvaltnings AB Framtiden
Sven Hultins Plats 2
412 58 Göteborg
Besök: Johanneberg Science Park

 

Växel:
031-773 75 50
Fax:
031-773 75 64
Epost Framtiden: framtiden(a)framtiden.se
Växel:

031-773 75 50

Kontakta våra dotterbolag

Bostadsbolaget Egnahemsbolaget Familjebostäder  Framtiden Byggutveckling
Poseidon Störningsjouren Gårdstensbostäder

Medarbetare i Förvaltnings AB Framtiden

Ann Grensner Blomqvist
Ekonomiassistent
031-773 75 58
e-post
Terje Johansson
VD/Koncernchef
031-719 31 60
e-post
Anna Collby
Affärsutvecklare
031-719 31 46
e-post



Magnus Holmberg
Redovisningschef
031-773 75 56
e-post
Marita Åblad
Finans
031-773 75 59
e-post
Mohamed Hama Ali
Bolagsjurist
031-773 75 54
e-post



Lars Just
Ekonomichef
031-773 75 57
e-post
Lena Hagenfeldt
VD-assistent
031-719 31 50
e-post
Eva Paulson
Hyresmarknadschef
031-77375 67
e-post



Anna-Karin Trixe
Stabchef
031 773 75 51
e-post
Jessica Wejemark
Säkerhetschef
e-post
Linda Björk
HR-chef
031-773 75 66
e-post



Sükran Dogan
Planeringsledare
031-773 75 53
e-post
Anna Staxäng
Kvalitetschef
031-773 75 52
e-post
Gudrun Nilsson
IT-strateg
031-719 31 55
e-post



Minna Signori
Jurist
031-773 75 55
e-post
Lars Magnusson
Business Controller
031-719 31 53
e-post
Eva Källén-Vall
Dataskyddskoordinator
031-719 31 56
e-post