Dela
Ansök senast: 2023-02-19

Bostads AB Poseidon söker ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning
Vi har ett viktigt uppdrag att skapa trygghet och trivsel för göteborgarna. Nu söker vi en ekonomi-assistent som vill jobba ihop med vårt kompetenta team med ekonomer, för stadens och hyresgästernas bästa.

I din roll som ekonomiassistent blir du en viktig resurs för vårt team med ekonomer som arbetar på vårt huvudkontor och våra sju distrikt. Ett av dina största ansvarsområden är att bistå för en effektiv hantering av leverantörsfakturor, där din roll blir att stötta medarbetare gällande konterings- och hanteringsfrågor. Du kommer även att jobba nära gruppen med övriga ekonomer på bolaget, med kontinuerligt utbyte och samarbete. Du har din utgångspunkt på huvudkontoret och kommer att arbeta 1-2 dagar på distrikt.

Dina uppgifter består av att stötta ekonomerna med bland annat följande:

• Bevaka och cirkulera leverantörsfakturor
• Avdrag / tillägg i fastighetssystemet Fast2
• Hantera krav, påminnelser och pappersfakturor
• Läsa in referenser i vårt faktureringssystem Proceedo
• Definitivsättning bokföringsordrar
• Registrera bokföringsordrar
• Skapa kundfakturor fastighetssystemet Fast2
• Skapa kundfakturor i Agresso

Kvalifikationer

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet som ekonomiassistent tidigare, gärna från fastighetsbranschen. För att lyckas i arbetet bör du ha erfarenhet av hantering av leverantörsfakturor. Självklart har du goda kunskaper i Excel. Meriterande är kunskaper i ekonomisystemen Agresso och Proceedo samt fastighetssystemet Fast2.

En kompetent, noggrann och lyssnande kollega
Som person är du noggrann, lyssnande och flexibel, med en god social kompetens och vilja att både hjälpa till och lära mer. Eftersom ekonomiavdelningen är en stöttande funktion i bolaget, ställer vi upp lika självklart för våra kollegor som för varandra i laget. Vi på Poseidon ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Det avgörande är din personliga lämplighet och drivkraft. Här får du möjlighet att vara med och bidra och jobba för ett ännu bättre Göteborg. Vi bygger plats för dig!

Erfarenhet som ekonomiassistent – Krav

Erfarenhet av hantering av leverantörsfakturor – Krav

Kunskaper i Excel – Krav

Meriterande är kunskaper i ekonomisystemen Agresso och Proceedo samt fastighetssystemet Fast2. – Meriterande

Flexibel – Krav
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Noggrann – Krav
Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Stabil/trygg – Krav
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2023-02-19
Referensnummer: C122913

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner
Diana Pusac , 031-332 11 99

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 28 000 hyresrätter i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i åtta distrikt med stor närhet till våra hyresgäster.