Dela
Ansök senast: 2023-10-01

Bostads AB Poseidon söker medarbetare till kundservice

Arbetsbeskrivning
Vi på Poseidon har en hög ambition om att bli bland de bästa i vår bransch på service. Därför söker vi nu två till kompetenta och serviceinriktade kundservicekollegor, som vill vara Poseidons viktiga röst och ansikte utåt.

Nu bygger vi upp vår enhet Kundservice och här kommer du att få god möjlighet att bidra för att vi ska nå våra högt satta mål. Du blir helt enkelt en viktig kugge i hjulet för att ge våra hyresgäster och besökare rätt service. Arbetsuppgiften består huvudsakligen av att svara på hyresgästers frågor via telefon och mail. Du tar även emot och vägleder våra hyresgäster samt välkomnar våra besökare. I vardagen jobbar du nära dina kollegor i Kundservice och har daglig kontakt med många roller i Poseidon. Du rapporterar till chef Kundservice och utgår från våra lokaler på Olskrokstorget.

Kvalifikationer
Vi söker nu två till medarbetare som gillar kundkontakter, är bra på att lyssna in och att ge bra service i olika kanaler. För att trivas med jobbet behöver du ha en stor social kompetens och gilla ett stundtals högt tempo. Eftersom jobbet innebär att svara på frågor både via telefon och mejl söker vi dig som kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Schysst, öppen med en förmåga att förstå kunden
Som person har du en öppen och positiv attityd, då du har kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv, och är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Erfarenhet från kundservice – Krav

Uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska – Krav

Erfarenhet från fastighetsbranschen – Meriterande

Kunskap i flera språk – Meriterande

Lyhörd – Krav
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.

Samarbetsinriktad – Krav
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Serviceinriktad – Krav
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2023-10-01
Referensnummer: C154161

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner
Göran Helgegren, 031-332 11 11

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 28 000 hyresrätter i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i åtta distrikt med stor närhet till våra hyresgäster.