Bostads AB Poseidon söker medarbetare till kundservice
Arbetsbeskrivning
Vi på Poseidon har en hög ambition om att bli bland de bästa i vår bransch på service. Därför trimmar vi oss nu med en central kundservice och söker fler kollegor som vill vara Poseidons röst och ansikte utåt. Du blir en viktig kugge i hjulet för att ge våra hyresgäster och besökare rätt service och bygga upp vår nya kundservice.
Arbetsuppgiften består huvudsakligen av att svara på hyresgästers frågor via telefon och mail samt ta emot ärenden från våra hyresgäster och välkomna besökare. Vi bygger just nu upp vår nya kundservice och som ny kollega kommer du att få vara med från start med stora möjligheter att bidra och göra skillnad för att vi ska nå våra högt satta mål kring service.
I rollen jobbar du nära kollegorna i uthyrningen och på våra distrikt. I vardagen jobbar du närmast dina kollegor i Kundservice och ingår i Poseidons nya enhet för Kundservice och uthyrning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som gillar kundkontakter, är bra på att lyssna in och att ge bra service i olika kanaler. För att trivas med jobbet behöver du ha en stor social kompetens och gilla ett stundtals högt tempo. Eftersom jobbet innebär att svara på frågor både via telefon och mejl söker vi dig som kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Obehindrad svenska är en förutsättning och har du med dig fler språkkunskaper blir vi extra glada. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet från kundservice via både telefon, skrift och i en reception. Som person ser vi att du är positiv, nyfiken och gillar att vara med och utveckla en god service. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs och uppskattar att jobba nära dina kollegor.
Vi på Poseidon ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Hos oss får du spela en viktig roll i ett lag som bestämt sig för att göra skillnad på riktigt, och bidra aktivt till ett hållbart Göteborg. Vi bygger plats för dig!
Du har tidigare erfarenhet från kundservice via både telefon, skrift och i en reception – Krav
Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska – Krav
Kunskap i flera språk – Meriterande
Bemötande – Krav
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Lyhörd – Krav
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.
Serviceinriktad – Krav
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2022-12-11
Referensnummer: C112795
Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner
Diana Pusac , 031-332 11 99
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 28 000 hyresrätter i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i åtta distrikt med stor närhet till våra hyresgäster.