Dela
Ansök senast: 2023-03-20

Bostadsbolaget söker chef för Kundservice

Arbetsbeskrivning
I samband med att vi tar ytterligare steg för att ge våra hyresgäster service i toppklass söker vi en chef till vår avdelning för Kundservice.

Vårt Kundcenter kommer bli den naturliga vägen in till Bostadsbolaget för våra hyresgäster. Detta kommer ske dels genom en utveckling av nuvarande arbetssätt och dels genom ett nytt ärendehanteringssystem, som är under utveckling. Vi söker därför dig som med kunden i fokus vill leda och utveckla Bostadsbolagets Kundservice.

Om jobbet
I rollen som chef för Kundservice är det ditt ansvar att organisera avdelningen för att ge våra kunder bästa möjliga service när det gäller information kring vanligt förekommande frågor, hantering av ärenden och annan kundservice. Dessutom ansvarar du för att enheten är rätt bemannad med hänsyn till servicenivå, kapacitet, tonalitet och effektivitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda, coacha och utveckla kundserviceteamet.
• Planera och hantera den dagliga verksamheten så som schemaläggning, teamkommunikation, problemlösning etc.
• Leda utvecklingen av informationsprocessen, skapa kunskapsdatabas för vanliga frågor och ta fram stödjande kundtjänstverktyg som är förankrade i våra hyresgästers behov.
• Ta fram mål och nyckeltal, arbeta med uppföljning samt vidta åtgärder baserat på resultaten för att säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet.
• Hantera systemförvaltning, kravställning och utveckling av ärendehanteringssystemet.

På enheten arbetar idag 12 personer och i rollen som Kundservicechef rapporterar du till chef Affärsutveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom service management. Du har minst fem års erfarenhet från ledande befattning inom kundserviceområdet och du har även erfarenhet av förändringsledning med dokumenterat goda resultat. Det är meriterande om du tidigare har varit drivande i att utveckla ärendehanteringsfunktionen i en verksamhet.

För att lyckas i rollen behöver du vara en trygg och tydlig ledare som drivs av förändringsarbete. Du kommunicerar på ett rakt och tydligt sätt, i kombination med prestigelöshet och lyhördhet, och kan anpassa budskapet efter målgrupp och situation. Genom att visa intresse och skapa förståelse för andra bidrar du till ett respektfullt arbetsklimat.

Du brinner för serviceyrket och har kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du motiveras av utmaningar och vet hur man att omvandlar dessa till konkret handling tillsammans med dina medarbetare. Du har ett starkt engagemang för ditt arbete och har förmåga att entusiasmera dina medarbetare för att ni ska kunna nå längre tillsammans.

Vi förutsätter att du har erfarenhet av, och ett stort intresse för, digitala lösningar och har en förmåga att skapa ordning och strukturer samt att du har goda kunskaper inom Officepaketet.

I urvalet lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Vad vi kan erbjuda
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner dig engagerad i de resultat som vi uppnår tillsammans.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2023-03-20
Referensnummer: C128519

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner
Gunnel Lundegren , 031-7315000 (växel), Gunnel.Lundegren@bostadsbolaget.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Bostadsbolaget har närmare 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Tillsammans är vi runt 370 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta jobbar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar som stödfunktioner på huvudkontoret. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål – att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med våra hyresgäster och andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Vi arbetar med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsplatser. Våra medarbetare omfattas av både kollektiv- och tjänstemannaavtal.
Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.