Dela
Ansök senast: 2023-01-04

Kund- och distriktsadministratör till Familjebostäder i Göteborg

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara med och arbeta för ett bättre Bergsjön och bidra till ett bättre Göteborg.

Vi erbjuder en varierad och bred tjänst. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att du ger service och hjälp till de hyresgäster som besöker vår lokala kundservice i Bergsjön Centrum. Det innebär även att det ingår administration och kontorsservice i tjänsten samt att du är ett stöd till övriga medarbetare i distriktet. Du har en viktig roll i att bidra till att verksamheten löper på smidigt och med ordning och reda, samtidigt som vi har det fint och trivsamt. I tjänsten ingår bland annat:
• Bemanna vårt lokala kundservicekontor under öppettiderna
• Ta emot hyresgästernas serviceanmälningar och tidboka bovärdar och andra handläggare
• Ge svar på frågor från hyresgäster om det mesta som har med boendet, området och samhället att göra
• Nyckelhantering
• Administration; fakturakontering, kundfakturering, hyresreducering, personal- och fordonsadministration, arkiv, telefoni
• Kontorsservice; post- och leveranshantering, inventering och beställningar, mötesservice inkl. protokoll, övergripande ansvar för ordning och reda på kontoret
• Delta på uppföljningsmöten med entreprenörer
• Uppföljning / internkontroll i förvaltningen, vilket tex kan vara att utföra städbesiktningar med entreprenör
• Stöd till övriga distriktskollegor vid t ex inflyttningsdagar och evenemang

Du kommer att bli en viktig spindel i nätet och ha ett nära samarbete med övriga kollegor i arbetsgruppen och distriktet.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen behöver du tycka det är roligt med kundservice och ge den bästa servicen till våra hyresgäster. Du har ett par års yrkeserfarenhet inom liknande roll. Exempelvis kundservice, reception och liknande. Du ser varje kundmöte som unikt och ger alltid ett positivt och professionellt bemötande. Även vid pressade situationer. Du har ett stort mått av social kompetens med god förmåga att kommunicera med alla. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och kan du fler språk än dessa är det meriterande.

Du har minst gymnasiekompetens och en mycket god administrativ förmåga och datorvana är ett krav. Tjänsten förutsätter att du är självständig och strukturerat i ditt arbetssätt. Det är viktigt med ett ordningssinne och lösningsfokuserat förhållningssätt i de situationer och utmaningar som uppstår.

Erfarenhet inom bostads-/fastighetsbranschen är meriterande. Likaså om erfarenhet i användandet av ett CRM-system. Vi arbetar i Lime.

Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 2023-01-04
Referensnummer: C117978

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner
Siv Undén, Siv.Unden@familjebostader.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

På Familjebostäder tar vi inte bara omsorgsfullt hand om våra drygt 19 000 bostäder. Vi erbjuder även ett bekvämt och bekymmersfritt boende med hög grad av service. Dessutom bidrar vårt arbete och olika satsningar till Göteborgs Stads utveckling. Vi söker därför dig som tycker om vårt uppdrag och vår vision; Vi skapar morgondagens boende – tryggt, trivsamt och klimatvänligt, tillsammans med göteborgarna.
Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ägs av Göteborgs Stad. Läs mer på www.familjebostader.se