Poseidons hyresgästmagasin vann guld

Poseidons ”I våra kvarter Magasin” tog hem en guldmedalj i Svenska Designpriset 2021 vid gårdagens prisutdelning.

Vid Svenska Designprisets prisutdelning i går kväll tog Poseidons hyresgästmagasin ”I våra kvarter Magasin” hem en guldmedalj i kategorin “Redaktionellt – Personal/medlemstidning – print”.

Motiveringen löd: “För en lika ärlig som härlig skildring av det du har omkring dig. Det är närvarande, informativt och inkluderande på ett sätt som vidgar din vardag och får den att gnistra som guld.”

– Det är fantastiskt roligt att vårt arbete med att utveckla hyresgästkommunikation får sådan här fin uppmärksamhet. Juryns motivering gör oss varma om hjärtat och ännu mer motiverade att bygga ärliga och härliga relationer med våra hyresgäster, säger Katarina Misic, kommunikatör och ansvarig för ”I våra kvarter Magasin” på Poseidon.

    ”I våra kvarter Magasin” lanserades hösten 2020 och skickas hem till drygt 27 000 hyresgäster två gånger om året. Syftet med magasinet är att inspirera, informera och lyfta allmännyttans roll i Göteborg med fokus på Poseidons arbete kring frågor som trygghet, gemenskap och en hållbar livsstil.

    Konceptet är framtaget av kommunikationsbyrån Rubrik som också gör det redaktionella arbetet tillsammans med Poseidon.

    – Vårt mål var att skapa ett hyresgästmagasin som både inspirerar och informerar en väldigt bred och mångfacetterad målgrupp i alla delar av Göteborg. Att juryn och alla som har röstat tycker att vi lyckats med det är jätteroligt, säger Hanna Finnström, art director på Rubrik.

    Svenska Designpriset, som funnits sedan 2005, är en tävling i design och kommunikation. Svenska Designpriset är 50% juryns röster och 50% folkets röster.

    ”I våra kvarter Magasin” hittar du på https://poseidon.goteborg.se/hyresgast-2/nyhetsbrev-och-magasin/